Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

کاهش تخریب پوشش گیاهی اولویت ماست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشساره به برخی از اولویت‌های این اداره کل گفت: کاهش تخریب پوشش گیاهی در دستور کار منابع طبیعی استان سمنان قرار دارد.

کاهش تخریب پوشش گیاهی اولویت ماست

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علینقی حیدریان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ‌‌‌اظهار داشت: 66 دستگاه آبشخور فلزی در هشت حوزه آبخیز و 19 سامانه مرتعی این استان نصب شد.

وی گفت: نصب آبشخورهای فلزی در کاهش تخریب مراتع مؤثر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مراتع در تولید ثروت در هر منطقه و استانی اهمیت اقتصادی نقش دارند.

رئیس اداره مراتع منابع طبیعی استان سمنان نیز در این نشست از صرف اعتباری بالغ‌بر 330 میلیون ریال برای نصب این آبشخورهای فلزی در مراتع استان سمنان خبر داد.

ابوالفضل ولی ئی در مورد مزیت نصب آبشخورهای فلزی در مراتع گفت: کاهش تخریب پوشش گیاهی از مواردی است که همواره جزو اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی استان سمنان است و یکی از اقداماتی که می‌تواند این هدف را محقق کند؛ نصب آبشخورهای فلزی برای شرب بهداشتی دام و سیراب کردن به‌موقع دام‌ها با آب سالم است.

وی بیان داشت: نصب این آبشخورهای در هر منطقه از مراتع استان بر اساس ظرفیت و تعداد دام آن در هر مترمربع و احتساب فواصل مناسب و منابع آبی انجام می‌شود.

رئیس اداره مراتع منابع طبیعی استان سمنان تأمین نشدن آب کافی را ازجمله مهم‌ترین مشکلات منابع طبیعی و مراتع این استان عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید