Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی آرادان:

کارگاه آموزشی تخصصی ترویجی روز مزرعه پنبه برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: کارگاه آموزشی تخصصی ترویجی روز مزرعه پنبه با حضور جمعی از کشاورزان و بهره‌برداران در این شهرستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی تخصصی ترویجی روز مزرعه پنبه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی به برخی از اهداف این کارگاه آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگاه با هدف افزایش بهره‌وری در تولید محصول استراتژیک و مهم پنبه در آرادان برگزار شد.

وی با اشاره به برخی از ارقام مهم پنبه به‌عنوان یک محصول استراتژیک گفت: ورامین، خرداد، شایان برخی از ارقام پنبه در شهرستان آرادان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اضافه کرد: در این کارگاه کشاورزان با مشخصات ظاهری ارقام پنبه مانند ورامین، خرداد، شایان و ژنو تیپ‌های امیدبخش SKSH، GKTB، A396 آشنا شدند.

مجری طرح مزرعه تحقیقی ترویجی پنبه نیز در این کارگاه حضور یافته و درباره بعضی از ژنوتیپ‌های مؤثر در تعیین زمان قطع آبیاری پنبه برای بهره‌برداران نکاتی را ارائه کردند.

نادری همچنین در این کارگاه علاوه بر تأکید بر قطع به‌موقع آبیاری، روش تعیین زمان پایان آبیاری، (NAWF) یا تعداد گره بالاتر از آخرین گل‌سفید نیز روی بوته‌ها را برای کشاورزان تشریح کرد و درباره علائم خسارت سنک، کرم قوزه نیز توضیحاتی را به بهره‌برداران ارائه کرد.

روز مزرعه پنبه در مزرعه «عباس ابراهیمی» واقع در روستای کندقلی خان برگزار شد. در این کارگاه جمعی از پنبه‌کاران و کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان حضور داشتند. بازدید از (طرح کشت ارقام پنبه در کرت‌های وسیع) نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این کارگاه آموزشی بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید