Iranian Agriculture News Agency

دبیر نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر:

محصولات ایل سنگسری «برندسازی» می‌شود

دبیر نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر از برندسازی محصولات ایل بزرگ سنگسر خبر داد.

محصولات ایل سنگسری «برندسازی» می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، منصور بیرقی در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در سالن جلسات میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه این جشنواره زمینه‌ساز توسعه گردشگری طبیعی ایران است گفت: جشنواره ایل سنگسر با هدف معرفی ظرفیت‌های ارزشمند این ایل برپا می‌شود.

وی با اشاره به قدمت چندین هزارساله ایل سنگسر تصریح کرد: ایل سنگسری مهدی‌شهر بزرگ‌ترین کوچ‌راه دنیا را دارد؛ چراکه این ایل هر ساله بیش از یک هزار و 500 کیلومتر کوچ راه از طالقان تا طبس را طی می‌کند.

دبیر نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر بیان داشت: از دیگر ویژگی‌های این ایل اصیل و با قدمت این است که زبانی غنی و مستقل به خود دارد.

بیرقی گفت: بخش اعظمی از محصولات لبنی استان سمنان از سوی ایل بزرگ سنگسر تأمین می‌شود و در بحث غذا و صنایع‌دستی نیز فعالیت بسیار مطلوب و جایگاه ارزشمندی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تولید، اقامت و دیگر فعالیت‌ها در سیاه‌چادر عشایر ایل سنگسر انجام خواهد شد؛ چراکه سیاه‌چادر نماد این ایل اصیل محسوب می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر به برخی برنامه‌های جشنواره ایل سنگسر اشاره کرد و ازجمله آنها را اجرای بازی‌های بومی و محلی، پیاده‌روی خانوادگی، ورزش اسب‌دوانی، مسابقات آفرود، جشنواره غذا و اجرای جنگ‌های شبانه و... عنوان کرد.

بیرقی مهم‌ترین هدف برپایی جشنواره ایل سنگسر را معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ارزشمند و غنی ایل سنگسر عنوان کرد و افزود: محصولات این ایل بزرگ برندسازی می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید