Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

17 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از پسته در این استان است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به درآمد حاصل از پسته در این استان گفت: امسال 17 هزار میلیارد ریال از کشت این محصول درامد کسب شد.

17 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از پسته در این استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، مهدی قرائیان اظهار داشت: باغات پسته در این استان توسعه چشمگیر داشته است.

وی با بیان اینکه پسته یکی از محصولات مهم در این استان به شمار می‌رود افزود: استان سمنان در محصولات کشاورزی مانند پسته در سرآمد است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه 17 هزار تن پسته خشک در استان سمنان تولید شد افزود: این میزان پسته از مساحت 17 هزار هکتاری باغات بارده تولیدشده است.

قرائیان با اشاره به مساحت باغات پسته در این استان گفت: درمجموع باغات پسته در استان سمنان 36 درصد از مجموع مساحت باغات موجود این استان را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: حمایت از توسعه کشت محصول پسته از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توسعه باغات پسته در این استان بسیار چشمگیر بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دانش بومی ارزشمند باغداران این استان اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه باغات پسته اقدامات گسترده‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بهره‌برداران، توسعه واحد‌های فرآوری پسته، اعطای تسهیلات کم‌بهره، حمایت از تولید نهال استاندارد و توسعه نهالستان‌های شناسنامه‌دار پسته را در دستور کار قرار داده‌ایم.

قرائیان با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن توسعه آبیاری زیرسطحی برای باغات پسته گفت: طرح اصلاح و بهسازی باغات پسته از دیگر برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید