Iranian Agriculture News Agency

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان:

نگهداری و حمل و نقل دام بدون پلاک قاچاق است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: نگهداری دام بدون پلاک و هویت گذاری مصداق بارز قاچاق است.

نگهداری و حمل و نقل دام بدون پلاک قاچاق است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حسن اسلامی راد در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با اشاره به مهلت ۶ ماهه ای که برای پلاک گذاری دام های سنگین داده شده است اظهار داشت: این مهلت به پایان رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای طرح پلاک گذاری دام گفت: پیشنهاد می‌شود تا مهلت پلاک گذاری دام های سنگین این استان نیز تا سه ماه آینده تمدید شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان مهلت پلاک گذاری برای دام سبک در استان سمنان را 21 بهمن ماه عنوان کرد.

اسلامی راد اظهار داشت: اخذ بارنامه از مراجع قانونی برای جابجایی دام سبک در استان سمنان از جمله ضوابطی است که برای کنترل حمل و نقل و جلوگیری از قاچاق دام سبک باید رعایت شود.

وی از دیگر ضوابط الزامی برای جلوگیری از قاچاق را رعایت ضوابط بهداشتی با مجوز دامپزشکی استان سمنان برای جابجایی دام سبک عنوان کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بیان داشت: استان سمنان در طرح تقسیم بندی استان های کشور برای کنترل حمل و نقل، شناسایی و پلاک گذاری دام ها در گروه «ب» قرار گرفته است.

اسلامی راد بیان داشت: چنانچه دام های استان سمنان پس از مدت مشخص، هویت دار نشوند، مصداق کالای قاچاق محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش، حمل و نگهداری دام سبک و سنگین بدون پلاک و هویت کذاری، ممنوع است عنوان کرد: انجام اینگونه اقدامات در جلوگیری از قاچاق دام اثرگذار و لازم الاجراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید