Iranian Agriculture News Agency

استاندار سمنان:

شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به بخش کشاورزی ارزش‌افزوده بالا ایجاد کنند

استاندار سمنان بر ضرورت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: با ورود این شرکت به حوزه کشاورزی می‌توان از محصولات به ارزش‌افزوده بالایی رسید.

شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به بخش کشاورزی ارزش‌افزوده بالا ایجاد کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علیرضا آشناگر در جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و رونق تولید سمنان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد اظهار داشت: این شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش کشاورزی می‌توانند مثمر ثمر بوده و از سرمایه‌های مردم در بخش کشاورزی حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه سرمازدگی یکی از بلایایی است که گریبان گیر محصولات کشاورزی در مواقعی از سال است تصریح کرد: این شرکت‌ها می‌توانند با ورود به حوزه کشاورزی از این سرمایه‌های مردمی حفاظت کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه بخش کشاورزی ارزش‌افزوده بالایی در استان سمنان دارد، افزود: محصولاتی مانند پسته می‌تواند حدود 30 هزار میلیارد ریال ارزآوری برای استان ایجاد کند که در صورت حضور و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان ارزش‌افزوده این محصولات را افزایش داد.

آشناگر با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان گفت: یکی از این موارد علاوه بر کشاورزی، وجود 2 هزار و 20 واحد معدنی، تولیدی و صنعتی را شامل می‌شود که حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه می‌تواند ضمن ایجاد رونق اقتصادی به پیشرفت و توسعه استان نیز بسیار کمک کند.

وی با اشاره به‌ضرورت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در شکور گفت: یکی از راهکارهای لازم برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

نماینده عالی‌ دولت در استان سمنان تصریح کرد: با توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه اشتغال و رونق اقتصادی نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید