Iranian Agriculture News Agency

مجتمع پرورش گاوشیری در سمنان به بهره برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با هفته دولت، مجتمع گاو شیری در شهرستان سمنان به بهره برداری رسید.

مجتمع پرورش گاوشیری در سمنان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سید حسن میرعماد در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار داشت: این مجتمع ظرفیت بهره برداری از 50 گاو شیری را دارد.

وی با اشاره به مساحت این مجتمع گاوشیری گفت: مساحت کل زمین این مجتمع سه هزار و 780 مترمربع بوده که مساحت مسقف آن 949 متر مربع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای این مجتمع گاو شیری ایجاد شده است گفت: منبع تامین آب این مجتمع از طریق چاه و برق آن نیز از طریق شبکه سراسری تأمین شده است.

میرعماد با اشاره به میزان تولید محصولات این مجتمع گفت:  این مجتمع گاوشیری سالانه ظرفیت تولید 350 تن شیر و هشت تن گوشت قرمز را دارد.

وی با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده از محل احداث این مجتمع گاو شیری گفت: با بهره برداری از این پروژه دامی زمینه اشتغال دائم برای سه نفر و برای هشت نفر نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: مجموع سرمایه گذاری برای ایجاد این مجتمع گاوشیری 9 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده که 6 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی و سه میلیارد و 300 میلیون ریال آورده شخصی سرمایه گذار بوده است.

میرعماد با اشاره به اهداف ایجاد این پروژه بخش کشاورزی گفت: تولید شیر ،گوشت و اشتغال زایی از مهمترین اهداف این پروژه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید