Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته دولت؛

استخر ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ قنات در بیارجمند احداث شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از احداث استخر ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ قنات بزرگ در بیارجمند به مناسبت هفته دولت خبر داد.

استخر ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ قنات در بیارجمند احداث شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سید حسن میرعماد اظهار داشت: این استخر ذخیره آب در مجموع 400 هکتار از اراضی این منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به هزینه اجرای این طرح گفت: در مجموع برای احداث استخر ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ قنات بزرگ بیارجمند 30 میلیارد ریال هزینه شده است است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به منابع تامین احداث این پروژه بخش کشاورزی گفت: هزینه این پروژه از محل اعتبار استانی تملک دارایی انجام شده است.

میرعماد حجم استخر ذخیره آب را 297 هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: این پروژه در سال 1389 آغاز و در پایان سال 97 به اتمام رسیده است.

وی برخی از اهداف این پروژه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ذخیره سازی آب مازاد قنات در فصول غیر زراعی بر اساس مجوز وزارت نیرو، تنظیم دبی خروجی قنات و جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش بهره وری مصرف آب بخشی از اهداف این پروژه بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: حفظ سطح زیر کشت اراضی تحت شرب و پایداری تولید محصولات کشاورزی و افزایش امنیت اجتماعی و روانی با تأمین منبع آب پایدار و جلوگیری از مهاجرت و تثبیت اشتغال موجود در بخش کشاورزی از دیگر اهداف احداث این پروژه بخش کشاورزی در بیارجمند است.

انتهای پیام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید