Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی:

مرغ‌های تولیدی در استان سمنان باقیمانده دارویی ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از فعالیت هشت کشتارگاه صنعتی طیور در این استان خبر داد و گفت: مرغ‌های تولیدی در استان سمنان باقیمانده دارویی ندارد.

مرغ‌های تولیدی در استان سمنان باقیمانده دارویی ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حمیدرضا حسینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: از هشت کشتارگاه صنعتی طیور در استان سمنان سه کشتارگاه به‌طور کاملاً مکانیزه فعالیت دارند.

وی یکی از مهم‌ترین مزایای کشتارگاه‌های مکانیزه را بهداشتی بودن آنها عنوان کرد و گفت: باید هرچه بیشتر به فکر توسعه  کشتارهای مکانیزه در کشور بود.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان سمنان با اشاره به حساسیت این اداره کل برای تولید و توزیع تولیدات دامی به صورت بهداشتی بیان داشت: نظارت بر کیفیت محصولات پروتئینی و نحوه حمل مرغ به‌طور دقیق انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حمیدرضا حسینی اظهار داشت: مردم استان بدانند تمامی مرغ‌های تولیدی در استان سمنان با توجه به نظارت‌های انجام‌شده سالم هستند و هیچ‌گونه باقیمانده دارویی ندارند.

وی با اشاره به ورود بخشی از گوشت مرغ موردنیاز مردم استان سمنان از دیگر استان‌ها گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه دام و طیور موارد را به‌سرعت از طریق شماره تماس 1512 اطلاع دهند تا پیگیری‌های موردنیاز در اسرع وقت انجام شود.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان سمنان عنوان کرد: تمامی خودروهای حمل گوشت یخچال دار مورد نظارت قرار می‌گیرند؛ بنابراین اگر در خودرویی بیش از یک هزار تا یک هزار و 200 لاشه‌گوشت مرغ حمل شود؛ جزو موارد خلاف محسوب می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در هر شب 30 تا 40 هزار قطعه کشتار در کشتارگاه‌ها باید انجام شود گفت: بر این اساس تمامی آمارها و ارقام اعلام‌شده تحت کنترل قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید