Iranian Agriculture News Agency

معاون آبخیزداری استان سمنان :

22 طرح آبخیزداری در هفته دولت افتتاح می‌شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 22 طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری هم‌زمان با هفته دولت امسال در 21 حوضه آبخیز استان به بهره‌برداری می‌رسد.

22 طرح آبخیزداری در هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، فرهاد عبدالشاه اظهار داشت: 103 میلیارد و 298 میلیون ریال برای افتتاح 22 طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات لازم برای 22 طرح آماده افتتاح در هفته دولت امسال، از اعتبار سال گذشته و بخشی از اعتبار امسال تأمین‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 22 طرح، 9 طرح با اعتبار 44 میلیارد و 198 میلیون ریال مربوط به سال گذشته و 13 طرح با اعتبار 59 میلیارد و 100 میلیون ریال مربوط به امسال است.

عبدالشاه تصریح کرد: احداث بند سنگ و ملات به حجم 46 هزار و 949 مترمکعب، احداث بند خاکی به حجم 72 هزار و 549 مترمکعب و اجرای سه طرح جنگل‌کاری در وسعت 116 هکتار در سه شهرستان دامغان، شاهرود و آرادان، ازجمله طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه سند تک‌برگی برای 28 هزار و 916 هکتار از اراضی ملی در سراسر استان سمنان از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب‌های زیرزمینی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید