Iranian Agriculture News Agency

ثبت نام بیش از 1000همیار طبیعت، احیای 10 هکتار از عرصه‌های جنگلی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از احیای 10 هکتار از عرصه‌های جنگلی خبر داد و گفت: در استان سمنان بیش از 1000همیار طبیعت فعال هستند.

ثبت نام بیش از 1000همیار طبیعت، احیای 10 هکتار از عرصه‌های جنگلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حیدر واحد مطلق با بیان این که هدف اصلی در هر مسئولیت و سازمانی باید خدمت به مردم و پیشبرد هرچه بهتر امور باشد، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی سازمان منابع طبیعی، هم افزایی با مردم و دستگاه‌ها برای حفاظت ، توسعه و احیای منابع ‌طبیعی است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی منابع ‌طبیعی را از الزامات موفقیت در این بخش دانست و افزود: برای جلب مشارکت آحاد جامعه در حفظ و احیای این منابع ارزشمند، باید این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود و رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و آموزش و پرورش می‌توانند در این خصوص نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در تبیین رویکرد سازمان در جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم برای کاهش تخریب سرزمین گفت: احصا و ثبت بیش از 1000همیار طبیعت، احیای 10 هکتار از عرصه‌های جنگلی در قالب مسئولیت اجتماعی و با کمک فعالین حوزه صنعت و معدن در سال گذشته، انجام ۱۰ هکتار پروژه‌های آبخیزداری با مشارکت مردم و خیرین و فعالیت‌های مشترک با آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی از ثمرات رویکرد مشارکتی و تعامل با بخش‌های مختلف است که باید با جدیت گسترش یابد.

واحد مطلق گفت: با همکاری و مشارکت یکدیگر باید به دنبال کاهش آسیب به عرصه های منابع‌طبیعی و محیط زیست و سازگاری با پدیده‌های طبیعی همچون خشکسالی و گرد و غبار باشیم.

وی افزود: منابع طبیعی مرز ندارد به عنوان مثال تخریب جنگل در برزیل فقط بر آن منطقه تأثیر ندارد، بلکه آثار آن تمامی جهان را به مخاطره می‌اندازد. از این جهت گفته می شود که آثار مسائل زیست محیطی فرامرزی است و در جلوگیری و کاهش تخریب و در احیای عرصه‌های تخریب یافته همه مسئولند، لذا معتقدیم هم در بُعد داخل کشور و خارج کشور این هم افزایی باید ایجاد شود.

وی با اشاره به پیامدهای منفی تخریب منابع طبیعی در کشورهای همسایه گفت: در بُعد بین‌المللی عضویت ایران وکشورهای همسایه درکنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی وکاهش اثرات خشکسالی(UNCCD) زمینه خوبی برای تعامل و هم‌افزایی بین دولت‌ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید