Iranian Agriculture News Agency

تعیین صلاحیت بیش از 15 تعاونی تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان

رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تاکنون بیش از 15 تعاونی مرتبط با حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان تعیین صلاحیت شدند.

تعیین صلاحیت بیش از 15 تعاونی تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علیرضا رهایی رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: تاکنون بیش از 15 تعاونی مرتبط با حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان تعیین صلاحیت شدند که بیش از 1500 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و بیشتر آن‌ها هم‌اکنون فعال هستند از این تعداد 8 تعاونی تخصصی فراگیر منابع طبیعی در 8 شهرستان این استان بوده که مراحل راه‌اندازی و ثبت شده است که همگی در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی عضو هستند.

رهایی گفت: طرح‌های منابع طبیعی استان با هدف تحقق اهداف مشترک و حفاظت، احیا و بهره‌برداری از طبیعت به تعاونی‌های فعال در این زمینه واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بند (ب) ماده ۲۹ قانون برنامه‌های توسعه کشور افزود: بر اساس این قانون، تشکل‌ها و گروه‌های روستایی، عشایری و سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی فعال در زمینه منابع طبیعی باید دارای مجوز فعالیت از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باشند وی خاطرنشان کرد: به همین منظور تعاونی‌هایی که نحوه عملکرد آن‌ها مرتبط با حوزه منابع طبیعی است باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان تعاون روستایی ثبت و دارای مجوز فعالیت از این نهادها باشند.

این مقام مسئول یادآور شد: کارگروه تعیین صلاحیت تشکل‌ها و تعاونی‌ها و نیز کارگروه صدور مجوز فعالیت آن‌ها در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تشکیل و نسبت به صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌ها و گواهی تعیین صلاحیت برای تعاونی‌ها و تشکل‌های دارای مجوز فعالیت اقدام کرده است.

وی بیان کرد: واگذاری طرح‌های منابع طبیعی به تعاونی‌ها و تشکل‌ها بر اساس برگزاری مناقصات انجام خواهد شد.

رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری فرصت مناسبی است تا از هواداران و طرفداران طبیعت، سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و همیاران طبیعت که نقش به سزایی در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی دارند تجلیل شود.

وی گفت: تمامی تشکل‌ها و تعاونی‌هایی که دارای مجوز فعالیت و گواهی تعیین صلاحیت و رتبه هستند می‌توانند در مناقصات منابع طبیعی و آبخیزداری شرکت کنند. ضمناً یادآور می‌شود واگذاری طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری به تعاونی‌ها و تشکل‌ها بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند ب ماده 29 قانون احکام دائمی و قانون برگزاری مناقصات صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید