Iranian Agriculture News Agency

کشف 2 تن چوب قاچاق تاغ در شهرستان گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از کشف 2 تن چوب قاچاق تاغ در شهرستان گرمسار و ایوانکی خبر داد.

کشف 2 تن چوب قاچاق تاغ در شهرستان گرمسار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: در عملیات گشت و بازرسی در گلوگاه‌های قاچاق چوب اطراف شهرستان گرمسار و با همکاری پلیس راه‌آهن و نیروی انتظامی شهرستان، سه دستگاه خودرو نیسان و وانت حامل 2 تن چوب تاغ درحالی‌که از مبدأهای سمنان و گرمسار قطع و حمل شده و به سمت تهران در حرکت بود، در شهرستان گرمسار در ایستگاه کویر ایوانکی شناسایی شد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی شهرستان توقیف خودرو و ضبط چوب‌های قاچاق انجام شد.

شاه‌حسینی گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان گرمسار بیش از 10 هزار و 523 هکتار تاغ زار در این شهرستان وجود دارد که حفظ و حراست از پوشش‌های گیاهی و مخصوصاً درختان تاغ که با شرایط شهرستان سازگاری دارد از اهمیت ویژه‌ای برای اداره منابع طبیعی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت وجود تاغ زارها به‌عنوان یک بادشکن برای جلوگیری از شن‌های روان، گفت: تاغ زارها در اطراف شهرستان به‌عنوان یک کمربند سبز عمل می‌کنند و اگر این پوشش گیاهی وجود نداشته باشد. شن‌های روان در منطقه به طرح‌های کشاورزی، تأسیسات زیربنایی و حتی ریل قطار خسارت‌های فراوانی را می‌زند.

شاه‌حسینی در ادامه از مردم شهرستان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مربوط به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف در اراضی ملی، بوته کنی و قطع درختان، حمل چوب غیرمجاز و یا وقوع حوادثی نظیر آتش‌سوزی مراتب را فوراً به تلفن رایگان و شبانه‌روزی 1504 و 139 اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید