Iranian Agriculture News Agency

امسال هیچ حریقی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان شاهرود رخ نداد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: امسال هیچ حریقی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان شاهرود رخ نداد.

امسال هیچ حریقی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان شاهرود رخ نداد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان اظهار کرد: امسال هیچ حریقی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان رخ نداد که آموزش همیاران طبیعت از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از حریق بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته حریق‌های متعددی با مساحت کوچک و بزرگ در جنگل و مراتع استحفاظی عرصه‌های منابع طبیعی شاهرود رخ می‌داد، اما با مدیریت، برنامه‌ریزی و کارگاه‌های ترویجی در سال جاری هیچ‌گونه حریقی تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی از جذب بیش از ۳۰۰ نفر همیار طبیعت خبر داد و ابراز داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی پس از جذب همیاران طبیعت در دستور کار قرار گرفت.

کشاورزیان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با شورا و دهیاری‌های روستا‌های حاشیه جنگل در راستای فعالیت‌های قبل و بعد از وقوع حریق منعقد شد، اظهار داشت: کلاس‌های متعدد تئوری و عملی پیشگیری از حریق برای بهره‌برداران و مرتع‌داران شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از برگزاری چهار مورد رزمایش حفاظتی به‌منظور آمادگی نیرو‌های این اداره خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های مستمر آموزشی برای نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان از دیگر اقدام‌های این اداره در راستای پیشگیری از حریق بود.

وی با بیان اینکه بازدید مستمر و آزمایش لوازم اطفای حریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در دستور کار است، ادامه داد: گشت نیرو‌های حفاظتی به‌ویژه روز‌های تعطیل در جنگل‌های هیرکانی اَبر، قطری و جنگل سوزنی‌برگ چهارباغ به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق به‌طور مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید