Iranian Agriculture News Agency

عملیات برداشت انار از سطح ۱۳۰ هکتار از باغات شاهرود آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از آغاز عملیات برداشت محصول انار از سطح ۱۳۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

عملیات برداشت انار از سطح ۱۳۰ هکتار از باغات شاهرود آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عباسعلی نهاردانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان شاهرود به دلیل تنوع و شرایط آب و هوایی مناسب کشت و تولید انار بیشتر در بخش مرکزی و بیارجمند توسعه یافته است.

وی افزود: سطح باغات انار در شهرستان شاهرود ۴۰۰ هکتار است و عملیات برداشت انار از سطح ۱۳۰ هکتار از باغات بارور شهرستان شاهرود از مهرماه آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار و 800 تن محصول انار از این باغات تولید شود.

نهاردانی با بیان اینکه محصول تولیدی در این استان و استان‌های هم‌جوار به‌صورت تازه خوری استفاده می‌شود به ارقام انار در شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: ارقام تولیدی انار شامل ملس ساوه، رباب نی‌ریز، بجستانی و رقم‌ترش و شیرین محلی برخی از ارقام کشت شده در باغات شاهرود است.

وی تصریح کرد: انارهای درجه‌دو و سه که حدود ۳۰ درصد از تولید را شامل می‌شود در کارگاه‌های خانگی فرآوری و به محصولاتی مانند رب انار، آب انار، لواشک انار و ناردون به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: میوه انار سرشار از آنتی‌اکسیدان ویتامین سی و پتاسیم بوده و از فواید مصرف آن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، کلسترول خون و جلوگیری از آسیب سلول‌ها و کمک به سلامت لثه‌ها است.

نهاردانی گفت: مقاومت و سازگاری بالای این محصول در برابر تنش‌های آبی و خاکی باعث افزایش احداث باغات انار در مناطق مرکزی و بیارجمند شده است.

وی ادامه داد: احداث باغات نوین برای کاهش بیماری‌ها و آفات باقی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، رعایت توصیه تغذیه مناسب برای افزایش کیفیت میوه و بازارپسندی مطلوب‌تر و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغات از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب تأثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید