Iranian Agriculture News Agency

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران:

موانع پیش رو برای اعطای تسهیلات پسته کاران برداشته شود

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا موانع پیش رو برای اعطای تسهیلات به پسته کاران برداشته شود.

موانع پیش رو برای اعطای تسهیلات پسته کاران برداشته شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، رضا زارع زاده دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان

پیش از ظهر امروز  در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران دامغان اظهار کرد: فرایند دسترسی به تسهیلات پیچیده و مشکل است و درخواست داریم تا موانع پیش رو برای پرداخت تسهیلات تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان دامغان در حوزه علمی و پژوهشی کارهای خوبی در حوزه محصول پسته انجام شده است گفت: تولید زغال صنعتی از پوست خشکی که قبلاً یک تهدید بود امروز تبدیل به یک فرصت شده است.

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان با بیان اینکه کمبود منابع آبی یکی دیگر از مشکلات پسته کاران است گفت: در صورت تآمین آب از سرشاخه‌های شمالی بخشی از مشکلات کشاورزان رفع میشود.

رضازاده با بیان اینکه استفاده از دستاوردهای هسته‌ای در مبارزه با آفات کشاورزی امری مهم است گفت:  از وزیر جهاد کشاورزی درخواست داریم  که در این زمینه نیز کشاورزان مساعدت می شوند.

وی گفت: آموزش با هدف تولید دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است و آموزش باغداران باید بیش از پیش در دستور کار بگیرد تا تولید دانش بنیان و سطح علمی کشاورزان بالا رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید