Iranian Agriculture News Agency

تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر لزوم توسعه سامانه‌های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر لزوم توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در این استان و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این بخش تأکید کرد.

تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر لزوم توسعه سامانه‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی در جمع مدیران و همچنین مسئولان آب‌وخاک جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان اظهار کرد: مجموع سطوح که در آن سیستم‌های نوین آبیاری از سال گذشته در حال اجرا بوده یا به اتمام رسیده است به 2 هزار و 339 هکتار رسید که بیشتر از تعهد جهاد کشاورزی است.

وی بر لزوم اتمام پروژه‌های در حال اجرای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان تأکید کرد و افزود: باید از ابزارهای تشویقی برای توسعه سیستم‌ها و سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم اولویت‌دهی تخصیص امکانات دولتی به بهره‌بردارانی که وزارت جهاد کشاورزی را در اجرای سیاست‌های مدنظر همراهی می‌کنند خاطرنشان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا اولویت تزریق امتیازات و مشوق‌های دولتی برای بهره‌بردارانی باشد که با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مانند توسعه سیستم‌های نوین آبیاری همراه هستند.

قاسمی با اشاره به لزوم تشویق بهره‌برداران بخش کشاورزی برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان خاطرنشان کرد: افق و تعهد توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در همه شهرستان‌های استان سمنان مشخص بوده و منابع مالی برای اختصاص مشوق‌های لازم در اجرای این طرح نیز از محل  اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحقیقاتی آبیاری زیرسطحی در بخشی از اراضی کشاورزی استان سمنان در زراعت یونجه عنوان کرد: باید نتایج اجرای این طرح‌های تحقیقاتی و پایلوت به سرعت بررسی و در صورت نتیجه‌بخش بودن این سیستم آبیاری نیز به‌عنوان یکی از اولویت‌های توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان مطرح شده و به‌کارگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: باید طرح‌های مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان سمنان توسعه یابد و این یکی از سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید