Iranian Agriculture News Agency

گندم کاران استان سمنان تجلیل شدند

هم‌زمان با پایان برداشت گندم و آغاز سال زراعی جدید در آئینی کشاورزان گندم‌کار استان سمنان تجلیل شدند.

گندم کاران استان سمنان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی در مراسم شکرانه گندم که با حضور معاون استاندار سمنان و تعدادی از گندم کاران برتر این استان در سالن شهید ترحمی این سازمان برگزار شد اظهار کرد: امسال تولید گندم در استان سمنان بیش از  50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه گندم خریداری شده از گندم کاران استان سمنان تحویل مراکز دولتی شده است تصریح کرد: امسال و برای سال زراعی جدید نیز که در آغاز آن قرار داریم برنامه‌های اصلی و مهمی در دستور کار است که شامل تهیه و تدارک نهاده‌ها و عوامل تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تأمین بذر گواهی‌شده موردنیاز متناسب با اقلیم‌های مختلف و متحمل به عوامل محدودکننده مانند شوری و خشکی و همچنین تأمین کود شیمیایی موردنیاز گندم کاران برخی دیگر از برنامه‌های برای سال زراعی پیش رو است.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این برنامه شکرانه گندم اظهار داشت: نقش حوزه علم و فناوری در بخش کشاورزی برای افزایش راندمان تولید مؤثر و بسیار مهم است.

محمدرضا صادقی استفاده از روش‌های نوین آبیاری، برنامه‌ریزی برای کشت دیم و استفاده از بذر مناسب با مصرف آب را از دیگر فاکتورهای مهم برای افزایش تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد

 

در حاشیه این مراسم معاون تولیدات گیاهی سازمان نیز با بیان اینکه 50 درصد از طرح جهش تولید دیمزارهای استان را گندم شامل می شود گفت: کشت حدود 30هزار هکتار گندم استان مورد تعهد سازمان است که استفاده از بذور ارقام سازگار با مناطق مختلف و همچنین دارای کیفیت نانوایی و توزیع بین بهره برداران از الویت های اصلی بخش فنی است.

لطف الله رضایی خاطرنشان کرد: تأمین سایر نهاده ها تاکنون به خوبی انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید تمام کود پتاس و فسفات مورد نیاز و 80 درصد از کود ازته مورد نیاز را به وسیله دستگاه های کودکار بذرکار در زمان کشت همراه بذر استفاده کنند.

گفتنی است در این برنامه از گندم کاران برتر نیز قدردانی شد.

شرکت‌های تعاونی استان و شرکت بازرگانی غله امسال بیش از ۶۴ هزار تن گندم از گندم کاران خریداری و در سیلوهای استان ذخیره‌سازی کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید