Iranian Agriculture News Agency

اعلام زمان ابطال پروانه چرای مرتع‌داران و دامداران متوفی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تمدید مهلت تعیین جایگزین مرتع‌دار متوفی در مراتع استان سمنان خبر داد.

اعلام زمان ابطال پروانه چرای مرتع‌داران و دامداران متوفی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی ترابی اظهار کرد: به استناد بند ۴۸ فصل دوم شیوه‌نامه فنی و اجرائی بهره‌برداری از مراتع کشور، چنانچه دارنده پروانه چرای دام فوت نماید، ظرف مدت دو سال از زمان فوت، همسر و فرزندان متوفی که ساکن محل یا عضو نظام عشایر و یا به‌صورت مستمر به حرفه دامداری مشغول باشند مکلف‌اند صرفاً یک نفر را از بین خود انتخاب تا پروانه به ایشان انتقال یابد.

وی همچنین افزود: مطابق تبصره یک این بند، چنانچه همسر و فرزندان مرتع‌دار متوفی تا تاریخ ابلاغ این شیوه‌نامه، نسبت به اجرای این بند اقدام نکرده‌اند، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مکلف است در صورت عدم احراز سایر شرایط ابطال مجوز مرتع‌دار متوفی ظرف مدت 3 سال پس از ابلاغ این شیوه‌نامه نسبت به اجرای قطعی این بند اقدام کند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تأکید کرد: با توجه به اینکه تاریخ ابلاغ شیوه‌نامه یازدهم مرداد سال 99 بوده است و تا پایان یازدهم مرداد سال 1402 این فرصت تمدید شده و به اتمام می‌رسد و پس‌ازاین تاریخ کلیه مجوزهای مرتع‌داران متوفی باطل می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید