Iranian Agriculture News Agency

۴۲ گروه دامپزشکی در استان سمنان بر ذبح دام قربانی نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از نظارت ۴۲ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان سمنان بر ذبح دام قربانی در روز عید سعید قربان خبر داد.

۴۲ گروه دامپزشکی در استان سمنان بر ذبح دام قربانی نظارت می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی روز عید قربان در قالب ۱۸ گروه ثابت و ۲۴ گروه سیار شامل ۳۰ دامپزشک، ۳۴ بازرس و ۲۰ ناظر شرعی در روز عید در سطح شهرستان‌های استان از ساعت ۶ الی ۱۴ بر روند ذبح خارج از کشتارگاه به‌صورت رایگان نظارت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد گروه‌های عملیاتی نظارت بر ذبح، نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است افزود: همچنین سامانه ۱۵۱۲ (بدون پیش‌شماره) روز عید قربان آماده ارائه مشاوره، پاسخگویی به سؤالات و درخواست ارائه خدمات شهروندان با اعزام گروه‌های نظارتی به محل ذبح است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: دام در میادین شهری به دلیل خطر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو عرضه نمی‌شود و مراکز عرضه دام در حاشیه شهرها برای جلوگیری از آلودگی با حضور گروه‌های سم‌پاشی مستقر خواهد بود.

حسینی در پایان با اشاره به نزدیک شدن عید قربان و احتمال توزیع گوشت قربانی در میان مردم افزود: شهروندان حتماً گوشت خریداری شده و یا گوشت قربانی را قبل از استفاده، به مدت ۲۴ ساعت در دما صفر تا ۴ درجه سانتی گراد و در یخچال نگهداری کنند تا از مخاطرات احتمالی ذکر شده به دور باشند. همچنین امعاء و احشای خوراکی به مدت ۴۸ ساعت با شرایط ذکر شده در یخچال نگهداری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید