Iranian Agriculture News Agency

پایان پروژه کنترل هرزآب در 375 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان سمنان

کارشناس بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: پروژه کنترل هرزآب در 375 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان سمنان اجرا شد.

پایان پروژه کنترل هرزآب در 375 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیر بیدختی کارشناس بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان اظهار کرد: از جمله طرح‌های مدیریت مناطق بیابانی در راستای کنترل گرد و غبار و ریز گرد‌ها و حفاظت خاک می‌توان از پروژه‌های کنترل هرزآب و بذرپاشی در مناطق بیابانی نام برد.

وی گفت: به این منظور پروژه کنترل هرزآب در 375 هکتار در منطقه منطقه جنوب حاجی آباد  درایستگاه میان دره   شهرستان سمنان و با استفاده از گونه‌های تاغ وآتریپلکس، اشنیان و قیچ از محل اعتبارات ملی اجرا شد.

مسئول واحد بیابان زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در این زمینه، گفت: بند‌های کنترل هرز آب در آبراهه‌های درجه ۱ و ۲ و بشکل هلالی احداث می‌شود و در هر هکتار به طور متوسط بسته به نوع منطقه و حوضه آبریز آن ۱۲ بند احداث شده است.

بیدختی ابراز امیدواری کرد: این پروژه بتواند پاسخگوی پیک رواناب‌های احتمالی در منطقه بوده و در مدیریت آب‌های سطحی اثر گذار و موجب افزایش پوشش گیاهی، تقویت و حفاظت خاک در منطقه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید