Iranian Agriculture News Agency

هشدار وقوع خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان سمنان/ نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت ازعرصه های منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با توجه به افزایش دما در روزهای آینده، از احتمال وقوع آتش‌سوزی د‌ر جنگل‌ها و مراتع این استان خبر داد.

هشدار وقوع خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان سمنان/ نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت ازعرصه های منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفرمرادی حقیقی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌هاو مراتع از سوی همگان ضروری است. 

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با تأکید بر نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت از منابع طبیعی و با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی مردم را به حفظ منابع طبیعی تشویق و ترغیب کنیم، خاطرنشان کرد: موضوع منابع طبیعی و حفاظت از آن از این رو که متعلق به شخص نیست بلکه میراثی همگانی و امانتی ارزشمند در دست ما برای آیندگان است، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید توجه داشت که در انجام این امر مهم و خطیر، یعنی حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی، از هیچ تلاشی غافل نشویم.

 

مرادی حقیقی بیان کرد: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده‌ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است و در این راستا بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند.

وی افزود : طبق بررسی‌های به عمل آمده غالب حریق‌های حادث شده در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روز‌های پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌افتد.

مرادی حقیقی ادامه داد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی 139 و 1504 اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید