Iranian Agriculture News Agency

رویداد فرهنگی فرش خودرنگ سنگسر برگزار می‌شود

فرماندار مهدی‌شهر گفت: رویداد فرهنگی فرش خودرنگ سنگسر برگزار می‌شود.

رویداد فرهنگی فرش خودرنگ سنگسر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مهدی شیردل فرماندار مهدی‌شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویداد فرهنگی فرش خودرنگ سنگسری به دنبال یادآوری برای جلوه دادن هنری اصیل و زیبا از دستان زنان پرتوان ایل سنگسر است.

وی با بیان اینکه زنان عشایر سنگسر علاوه بر اینکه در کنار مردان در سیاه‌چادرها فعالیت‌هایی مانند دامپروری نیز انجام می‌دهند، گفت: فرش خودرنگ سنگسر نیز هنر دست این زنان غیور است.

فرماندار مهدی‌شهر گفت: فرش خودرنگ سنگسر یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی ایل سنگسری نام برد و برگزاری رویداد فرهنگی فرش خودرنگ ایل سنگسر فرصتی مناسب برای معرفی این هنر بزرگ است و اینکه فرزندان ایل بزرگ سنگسر بدانند میراث دار چه فرهنگ بزرگی هستند.

شیردل با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای این هنر بزرگ سنگسر گفت: باید علاوه بر حفظ و احیای این هنر اقدامات برای بازارپسندی و همچنین رویکرد توسعه بافت این فرش انجام شود تا علاوه بر احیای آن گامی مهم در راستای بهبود اقتصاد عشایر و بافنده‌ها نیز برداشته شود.

وی با بیان اینکه احیای فرش خودرنگ سنگسر به همت کارگروه فرش خودرنگ در انجمن توسعه آبادانی در حال انجام است گفت: رسانه‌ها در معرفی این میراث گران‌بها نقش مهمی دارند و نیاز رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت خود زمینه معرفی هر چه بیشتر این فرش را فراهم کنند.

فرماندار مهدی‌شهر گفت: رویداد فرهنگی فرش خودرنگ سنگسر این رویداد از 16 تا 20 خردادماه در عمارت تاریخی «خیل‌خان» برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید