Iranian Agriculture News Agency

9 هکتار عرصه جنگلی شهرستان مهدیشهر احیا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: در راستای اجرای طرح جنگل کاری با هدف صیانت از جنگل های شمال این شهرستان، 9هکتار عرصه جنگلی احیا می شود.

9 هکتار عرصه جنگلی شهرستان مهدیشهر احیا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حیدر واحد مطلق از اجرای طرح احیای 9هکتار جنگل در مهدیشهر خبر داد و اظهار کرد: طرح جنگل کاری صیانت از جنگل های شمال شهرستان با کاشت نهال گلابی وحشی، سازگار منطقه و حصارکشی و آبیاری در اراضی جنگلی منطقه بندپشت اوپرت  و وارتا شهرستان مهدیشهر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح عملیات به‌ صورت توسعه جنگل‌ با کاشت نهال در سطح 9هکتار و غنی‌سازی جنگل ها اجرا شد، افزود: به منظور حفاظت از عرصه های جنگل کاری در برابر حیوانات اهلی و وحشی نسبت به اجرا حصارکشی محدوده 110هکتاری  در دو منطقه بندپشت اوپرت و وارتا ، با استفاده از پایه های چوبی و فلزی و با سیم خاردار در سال گذشته اقدام شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر احیای جنگل‌های مخروبه و توسعه جنگل در رویشگاه‌های جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی، مشارکت دادن مردم در مدیریت منابع طبیعی تجدید شونده، تقویت سفره‌های زیرزمینی آب، تعدیل و تلطیف آب‌ وهوا را از مهم‌ترین اهداف طرح صیانت از جنگل‌ها برشمرد و گفت: در قالب طرح صیانت و جنگل‌ کاری می‌توان عوامل تأثیرگذار در تخریب جنگل‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید