Iranian Agriculture News Agency

قیمت نان در استان سمنان تا پایان سال هیچ افزایشی ندارد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی درباره احتمال افزایش قیمت نان‌های سنتی در پی افزایش نان‌های صنعتی و نان‌های حجیم تصریح کرد: نه‌تنها تاکنون هیچ افزایش قیمتی در عرضه نان‌های صنعتی در سطح استان سمنان ایجاد نشده است؛ بلکه تا پایان سال نیز قیمت‌ها تغییر نمی‌کند.

قیمت نان در استان سمنان تا پایان سال هیچ افزایشی ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، خدابخش عرب با بیان اینکه قیمت خرید آرد از سوی نانوایی‌های استان مانند قیمت سال قبل بوده و هیچ تغییری نداشته است اظهار کرد: این قیمت‌ها تا پایان سال هم قرار نیست تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت در واحدهای فانتزی پز و نان‌های صنعتی و حجیم در پی افزایش قیمت خرید آرد در این واحدها تصریح کرد: البته در استان سمنان این دسته از نانوایی‌ها تاکنون خرید آرد با قیمت جدید نداشته‌اند؛ بنابراین هیچ افزایش قیمتی تا قبل از خرید جدید آرد از سوی این نانوایی‌ها مجاز نیست و مواردی از تخلف نیز مشاهده‌شده است که بازرسان نانوایی‌ها برخوردهای لازم را انجام داده‌اند.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه سهمیه آرد از نانوایی‌ها در استان سمنان نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است عنوان کرد: اگر نانوایی‌ها شکایت یا نظری در این زمینه دارند؛ می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان‌های این استان مراجعه کنند.

عرب با تأکید بر اینکه هم خرید آرد از سوی نانوایی‌های استان سمنان با همان قیمت سال گذشته انجام می‌شود و هم فروش نان به شهروندان این استان بر اساس نرخ سال قبل صورت می‌گیرد اضافه کرد: قیمت نان سنتی در استان سمنان تغییر نداشته و هیچ نگرانی برای مردم وجود ندارد؛ بنابراین تا پایان امسال هیچ افزایش قیمتی مدنظر نیست.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با رد شایعات فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت نان‌های سنتی در کشور تصریح کرد: بر اساس تصمیم فعلی و اعلام مسئولان کشوری، هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان سنتی در کشور وجود نداشته و حتیدرصورتی‌که تصمیم دیگری از سوی دولت اتخاذ شود؛ به‌صورت شفاف از طریق رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به دو رویکرد مهم این سازمان در تشدید بازرسی‌ها از نانوایی‌های این استان گفت: در حال حاضر روی دو مقوله اصلی در حوزه نان یعنی «ارائه نان باکیفیت به مردم» و «جلوگیری از انحراف آرد در نانوایی‌ها» تمرکز شده است.

عرب با بیان اینکه بحث کیفیت نان به‌عنوان نکات اصلی از تشدید بازرسی از نانوایی‌ها مدنظر قرار دارد تصریح کرد: تحقق این هدف از طریق کیفیت‌بخشی به بازرسی‌ها ممکن خواهد بود.

وی مثلث «آرد باکیفیت»، «خمیرگیری مناسب» و «حرارت به‌اندازه تنورها» را رمز عرضه نان کیفی و مناسب به مردم عنوان و با تأکید بر اینکه کیفیت آرد عرضه شده در نانوایی‌های استان سمنان بسیار مطلوب است تصریح کرد: بنابراین بهانه کیفیت پایین آرد برای کاهش کیفیت نان در نانوایی‌ها قابل قبول نیست.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان جلوگیری از انحراف آرد از نانوایی‌ها را از دیگر اهداف تشدید نظارت بر این واحدهای صنفی در استان عنوان و از مسئولان نانوایی‌ها و شهروندان استان سمنان خواست تا بازرسان را در این زمینه یاری کنند.

به گفته عرب، سامانه تلفنی 124 و مراجعه مستقیم به مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها راه‌های اعلام تخلف در نانوایی‌ها از سوی شهروندان استان سمنان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید