Iranian Agriculture News Agency

طرح «ضیافت» به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود

توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در سراسر استان سمنان

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از اجرای طرح «ضیافت» به منظور توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب در این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کالاهای اساسی با نرخ تعیین شده از سوی قرارگاه امنیت غذایی کشور در سراسر استان سمنان بر اساس سهمیه تعیین شده توزیع می‌شود.

طرح «ضیافت» به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نحوه اجرای طرح ضیافت در این استان افزود: طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با محوریت با تأمین کالاهای اساسی شامل انواع برنج، شکر، روغن و همچنین مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و مرغ گرم و همچنین توزیع آن و نیز نظارت بر روند توزیع است که در سراسر استان سمنان در این ماه مبارک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح ضیافت، کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردمبا نرخ مصوب در استان سمنان توزیع می‌‌شود اظهار کرد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان سمنان از 2 طریق تولیدات داخل استان و همچنین شرایط و تمهیداتی که در تأمین نیازهای مردم از طریق شرکت بازرگانی دولتی و اداره کل غله استان صورت گرفته است؛ تأمین و توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با تأکید بر پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی در این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با شرایط و میزان تولیدی که در داخل استان سمنان وجود داشته و برنامه‌ریزی صورت گرفته از طریق شرکت بازرگانی دولتی و اداره کل غله استان برای اختصاص سهمیه برخی دیگر از اقلام مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان، هیچ کمبودی برای تأمین این نیازها به ویژه با ورود به ماه رمضان در استان سمنان وجود نخواهد داشت.

قاسمی با تأکید بر تولید مناسب محصولات پروتئینی در داخل استان سمنان برای تأمین نیازهای مردم تصریح کرد: محصولات تدارک دیده شده با نرخ مصوب دولتی و تعیین شده از طریق مباشران و عاملان خرید به شهرستان‌ها حمل و در سراسر استان سمنان توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بر عرضه کالاهای اساسی توزیعی در استان سمنان با اجرای طرح ضیافت، پس از حمل و توزیع آن در سطح شهرستان‌های این استان، به به روند نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در استان سمنان به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: برای نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی در استان سمنان، تیم‌های نظارتی فعال شده در ایام نوروز همچنان در شهرستان‌های این استان فعال بوده و نظارت و بازرسی در مراکز عرضه را انجام می‌دهند.

به گفته سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های نظارت بر بازار مانند تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز بسیج اصناف و بازرسین اصناف این استان استفاده می‌شود تا نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم استان سمنان به شکل کامل صورت گیرد.

قاسمی از ذخیره‌سازی بیش از یک هزار و 540 تن برنج خارجی در انبارهای استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: در اجرای طرح ضیافت سهمیه توزیع بیش از 992 تن انواع برنج خارجی شامل 600 تن برنج هندی، 200 تن برنج تایلندی و 192 تن برنج پاکستانی با نرخ مصوب به استان سمنان اختصاص یافت که فرایند توزیع این میزان برنج در حال انجام است.

وی از اختصاص سهمیه ویژه شکر با نرخ مصوب دولتی به استان سمنان در ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت خبر داد و گفت: سهمیه 500 تنی شکر در قالب طرح ضیافت علاوه بر سهمیه ماهانه یک هزار تنی ماهانه به استان سمنان اختصاص یافت که روند توزیع آن نیز بر اساس نیاز مردم در حال انجام است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش مناسب جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان در ماه‌های پایانی سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن تصریح کرد: بر این اساس هیچ نگرانی از بابت تأمین مرغ گرم در استان سمنان نیز وجود نداشته و تولید مرغ در استان سمنان مازاد بر نیاز مردم بوده و گوشت مرغ مازاد کشتار شده به استان‌های همجوار به ویژه پایتخت ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید