Iranian Agriculture News Agency

‌فعالیت کشتارگاه‌های استان سمنان در روز طبیعت؛

پیش‌بینی کشتار مرغ گرم در استان سمنان بین 230 تا 250 تن در تعطیلات پیش رو

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه که کشتارگاه‌های استان سمنان برای روز طبیعت فعال است گفت: پیش‌بینی می‌شود کشتار مرغ گرم در استان سمنان در تعطیلات پیش رو بین 230 تا 250 تن باشد.

پیش‌بینی کشتار مرغ گرم در استان سمنان بین 230 تا 250 تن در تعطیلات پیش رو

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی به آخرین وضعیت جوجه‌ریزی و تأمین گوشت مرغ در این استان اشاره کرد و اظهار کرد: آمارها از وضعیت جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان سمنان در ماه‌های پایانی سال گذشته بیانگر افزایش 35 درصد جوجه‌ریزی در بهمن ماه و افزایش 6 درصدی جوجه‌ریزی در اسفندماه نسبت به سال گذشته است و بنابراین هیچ نگرانی از بابت تأمین مرغ گرم در استان سمنان نیز وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروزی نیز عملاً کشتارگاه‌های استان سمنان به شکل کشیک فعال بوده و عرضه مرغ گرم را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان عنوان کرد: برای روزهای جمعه و شنبه (دوازدهم و سیزدهم فروردین) با توجه به تأکیدات انجام شده و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان و همچنین تأکیدات وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی کشور، کشتارگاه‌ها فعال خواهند بود و عرضه مرغ گرم برای روز جمعه (دوازدهم فروردین) هم صورت خواهد گرفت.

قاسمی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی روزانه 180 تا 220 تن کشتار مرغ در داخل کشتارگاه‌های استان صورت گرفت گفت: از این میزان 50 تا 65 تن در داخل استان توزیع شده و مابقی آن به استان‌های تهران، البرز و قم برای مصارف هموطنان در این استان ها ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در روزهای آتی هم پیش‌بینی می‌شود که میزان کشتار مرغ گرم در استان سمنان بین 230 تا 250 تن در روز باشد که از این میزان، نیاز مردم استان سمنان به صورت کامل تأمین شده و مازاد بر آن به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید