Iranian Agriculture News Agency

برافروختن آتش در مراتع و جنگل‌های استان سمنان ممنوع! روز طبعیت باعث آتش سوزی نشویم

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از عموم مردم خواست تا در روز طبیعت در جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنند.

برافروختن آتش در مراتع و جنگل‌های استان سمنان ممنوع! روز طبعیت باعث آتش سوزی نشویم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی در حاشیه سفر به شهرستان دامغان اظهار داشت: از هم میهنان انتظار داریم اگر به عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها مراجعه می‌کنند از روشن کردن آتش اکیداً خودداری نمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به اینکه به منظور کنترل و پایش عرصه های جنگلی در روز طبیعت گشت های حفاظتی در تمام استان حضور داشته گفت:  با توجه به افزایش حجم جمعیت در این روز، چنانچه فردی که آتش روشن می‌کند به نحو مطلوب و شایسته‌ای آنرا خاموش نکند ممکن است این آتش به سایر نقاط جنگل و عرصه های منابع طبیعی سرایت کند.

به گفته ابوطالبی در روز طبیعت از سوی منابع طبیعی اداره کل و شهرستانها و همیاران طبیعت کیسه های زباله در اختیار شهروندان طبیعت دوست قرار خواهد گرفت تا زباله های و پسمانده های غذایی شان را در طبیعت رها نکنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان یادآورشد: توقع داریم در روز طبیعت، شهروندان از مظاهر زیبای طبیعت لذت و استفاده کنند و از این میراث گرانبها و موهبت الهی به درستی بهره مند شوند.

این مقام مسئول گفت: شماره تلفن های 139 و 1504 پل ارتباطی مردم با منابع طبیعی در سراسر کشور در اختیار عموم شهروندان است و همکاران منابع طبیعی به صورت شبانه روزی پاسخگوی اخبار و گزارشات ارسالی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید