Iranian Agriculture News Agency

تمهیدات برای توزیع میوه شب عید در استان سمنان فراهم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فراهم‌سازی همه تمهیدات لازم برای توزیع میوه شب عید با قیمت مصوب در این استان گفت: آماده توزیع میوه‌های عیدانه با قیمت مصوب هستیم.

تمهیدات برای توزیع میوه شب عید در استان سمنان فراهم است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی در قرارگاه امنیت غذایی کشور که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: در خصوص ذخایر محصولات و کالاهای اساسی در استان سمنان هیچ نگرانی و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی در انبارهای استان سمنان ذخیره‌شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده توزیع‌شده و بر این اساس حتی بخشی از این کالاها برای استان‌های هم‌جوار در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ذخیره‌سازی بیش از یک هزار و ۶۲۴ تن ذخیره انواع برنج در انبارهای این استان خبر داد و اضافه کرد: این میزان شامل ۹۹۰ تن برج هندی ۹۴ تن برنج تایلندی و ۵۴۰ تن برنج پاکستانی است.

قاسمی با اشاره به مکاتبه اخیر شرکت بازرگانی دولتی مبنی بر تسریع در توزیع برنج در بازار به‌منظور حفظ ثبات ایجادشده در قیمت‌ها تصریح کرد: بر همین اساس روند توزیع و حمل برنج به مراکز صنفی و عرضه عمومی آن در بازارهای استان سمنان، در روزهای پایانی سال، سرعت بیشتری گرفته است و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

ذخیره مناسب مرغ منجمد؛ توزیع در مناطق دوردست استان سمنان نیز انجام می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ذخیره‌سازی مناسب گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های این استان گفت: بیش از ۹۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان سمنان ذخیره‌سازی شده که این رقم، عدد خوب و قابل‌توجهی است.

قاسمی با تأکید بر اینکه بازار مرغ منجمد استان سمنان در شرایط مناسبی قرار دارد افزود: مرغ منجمد با یک روند مناسب و متناسب با کشش و تقاضای بازار، در استان سمنان توزیع می‌شود وی با اشاره به تأکید قرارگاه امنیت غذایی کشور مبنی بر حمل و توزیع مرغ منجمد برای مناطق دوردست و روستایی در استان‌ها تصریح کرد: این مهم در استان سمنان با تلاش‌ها و همکاری مناسب شرکت پشتیبانی امور دام و مدیریت تعاون روستایی این استان محقق شده است و البته با توجه به گسترده وسیع جغرافیایی استان سمنان، توزیع گوشت مرغ در روستاهای دورافتاده این استان، جزو اقدامات مهم و قابل‌توجه محسوب می‌شود.

وضعیت جوجه‌ریزی در استان سمنان مناسب است؛ بهره‌برداران نگران تأمین نهاده نباشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال در میزان جوجه ریزی مرغداری‌ها، وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته در این استان رقم خورده است یادآور شد: در بهمن‌ماه امسال بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان سمنان صورت گرفته است که افزایش ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه البته به نظر می‌رسد جوجه ریزی در استان سمنان از اسفندماه روند کندتری داشته است خاطرنشان کرد: به همین منظور در جلسه روز گذشته قرارگاه امنیت غذایی استان سمنان نیز این موضوع بررسی شد.

وی با اشاره به تفاهم ایجادشده میان دامپزشکی، معاونت امور دام و اتحادیه مرغداران گوشتی استان سمنان در خصوص افزایش جوجه‌ریزی‌ها در روزهای آینده عنوان کرد: مقررشده است که در شهرستان‌های استان سمنان نیز با تعاونی‌های مرغداران گوشتی جلساتی برگزار می‌شود تا نگرانی مرغداران در خصوص تأمین نهاده برای هفته‌ها و ماه‌های ابتدایی سال آینده با توجه به تأکیدات و قول مساعد معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی برطرف شده و همراهی آنان برای سرعت بخشیدن و افزایش میزان جوجه ریزی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت استراتژیک استان سمنان در تأمین گوشت مرغ پایتخت تصریح کرد: سمنان از استان‌هایی است که سهم قابل‌توجهی را در تأمین گوشت مرغ گرم تهران بزرگ دارد.

قاسمی با بیان اینکه روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن گوشت مرغ گرم و آماده طبخ در بازارهای استان سمنان بر اساس نیاز روزانه مردم توزیع می‌شود یادآور شد: این در حالی است که میزان کشتار مرغ و تولید روزانه گوشت مرغ آماده طبخ در استان سمنان بیش از ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن است و بر این اساس روزانه ۱۳۰ تن مرغ آماده طبخ از مبدأ سمنان برای مصرف شهروندان استان تهران ارسال می‌شود.

عرضه تخم‌مرغ با قیمت مصوب دولتی در استان سمنان؛ کیلویی ۲۱۵۰۰ و شانه‌ای ۴۳۰۰۰ تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه این استان در میزان تولید تخم‌مرغ نیز شرایط بسیار مطلوبی داشته و میزان تولید روزانه این محصول مهم پروتئینی بسیار بیش از میزان مصرف و نیاز آن در داخل استان است تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در شرایط پیک مصرف، به بیش از ۴۰ درصد از میزان تولید تخم‌مرغ استان نیازی وجود ندارد.

قاسمی با اشاره به عرضه تخم‌مرغ با قیمت مصوب دولتی در استان سمنان گفت: با اتحادیه تعاونی تولید مرغ تخم‌گذار نیز تفاهم شده است که با قیمت مصوب ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم و ۴۳ هزار تومان برای هر شانه توزیع تخم‌مرغ به همه واحدهای موردنیاز توزیع تخم‌مرغ صورت پذیرد.

همه تمهیدات برای توزیع میوه شب عید در استان سمنان فراهم است؛ آماده توزیع میوه‌های عیدانه با قیمت مصوب هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در این استان در خصوص تأمین و توزیع میوه شب عید با قیمت مصوب بیان کرد: ذخیره‌سازی میوه شب عید به‌اندازه کافی در سردخانه‌های استان سمنان انجام‌شده است.

قاسمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به‌منظور تمهید مقدمات توزیع و تعیین و نهایی کردن قیمت میوه شب عید در استان سمنان با هماهنگی نمایندگان سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین کارگروه تنظیم بازار استان سمنان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های موردنیاز برای توزیع میوه شب عید مانند غرفه‌های توزیع و همه اقدامات دیگر را پیش‌بینی‌شده است و حتی بحث حمل و توزیع در مناطق دوردست استان نیز مدنظر قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: منتظر تصمیم نهایی درباره زمان توزیع و اصلاحات نهایی قیمت‌ها از سوی مسئولان ذی‌ربط هستیم و این آمادگی در استان سمنان به شکل کامل برای آغاز فرایندهای توزیع وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید