Iranian Agriculture News Agency

مهاجر:

75 درصد تولیدات بخش کشاورزی در حوزه زراعت است

استاندار سمنان در راستای تأمین امنیت غذایی جهاد کشاورزی را حمایت کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی گفت: استاندار سمنان بیشترین کمک را به جهاد کشاورزی در زمینه تأمین امنیت غذایی داشته باشد.

75 درصد تولیدات بخش کشاورزی در حوزه زراعت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علیرضا مهاجر در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: در یک کره خاکی هستیم که سالیان سال با خشکسالی دست‌وپنجه نرم کرده است و نمونه آن در سوره یوسف آمده که برای تأمین امنیت غذایی در سال‌های که فراوانی هست باید گندم را در سیلو ذخیره کرد.

اینکه اکثر جنگ‌های دنیا بر سر غذا است گفت در زندگی بشر غذا بسیار مهم است برای همین بیشتر همه کشورها بیشترین سعی را برای تأمین غذا دارند.

وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت از استاندار سمنان خاص در راستای تأمین امنیت غذایی بیشترین کمک را به سازمان جهاد کشاورزی داشته باشد و برای این بخش اعتبار مجزا اقتصاد دهد تا بتواند به ورزان خدمت لازم را ارائه کرده و امنیت غذایی تأمین شود.

مهاجر با بیان اینکه سمنان معین استان تهران برای تأمین برخی محصولات پروتئینی و لبنی از گفت این استان علاوه بر تأمین بخشی از مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز استان تهران، ظرفیت برای تأمین و سبزیجات و صیفی‌جات را نیز دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه ۷۵ درصد تولید بخش کشاورزی در حوزه زراعت است افزود: باید در شرایط تحریم کشور به‌گونه‌ای اداره شود که مشکلی در زمینه امنیت غذایی وجود نداشته باشد.

مهاجر خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام ابتدا محاصره اقتصادی صورت گرفت و بعد ایشان را به شهادت رساندند امروز نیز یزد زمان ابتدا تحریم می‌کند و با تحریم قصد غلبه کردن دارد.

وی ضرورت استفاده از نیروی متخصص و با تجربه گفت: اگر یک نیروی متدین توانمند و با تجربه باشد و با اعتقاد درونی برای کارش زحمت بکشد کسی نمی‌تواند با وجود چنین نیروهایی بر آن کشور غلبه کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید