Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 130 میلیارد تومان برای پروژه های بیابان وآبخیزداری و آبخوانداری استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی و استانی به حوزه آبخیز استان از آن به عنوان یک اتفاق مهم و موثر در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان نام برد و گفت: سهم استان سمنان از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت در پروژه های بیابان وآبخیزداری وآبخوانداری در 2 سال را بالغ بر 130میلیارد تومان بوده است.

اختصاص 130 میلیارد تومان برای پروژه های بیابان وآبخیزداری و آبخوانداری استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اعتبارات به سرعت در اختیار ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری  قرارخواهد گرفت اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها در 19 حوزه و با مساحتی بالغ بر 35 هزارهکتار سطح موثر برنامه‌ریزی شده است،که این طرح ها متناسب با مطالعات انجام شده و اولویت‌ها و نیازهای منطقه‌ای در چند بخش برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است .

وی از اجرای عملیات خاکی با حجم بالغ بر 55 هزار مترمکعب از محل این اعتبارات خبر داد و افزود: بالغ بر 50 هزارمترمکعب سازه های سنگ و ملات،گابیون و سازه بند سبک پایه بتنی از جمله طرح‌هایی است که در سال‌جاری در شهرستان‌های مختلف این استان عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین از انجام کارهای بیولوژیک خبر داد و اضافه کرد: عملیات بذرکاری و نهالکاری در قالب پویش مردمی در سطح  10هزارهکتار از اراضی استان انجام گردیده و همچنین تاکنون به حدود4400 هکتار، کپه کاری و کشت گیاهان دارویی و  نهالکاری مثمر و غیر مثمر در سالجاری انجام شده است.

مرادی حقیقی افزود: در بخش حفاظت و امور اراضی در اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی  نیز مساحتی بالغ بر 8 میلیون 400هزار هکتار در سامانه اداره کل ثبت اسناد و املاک تثبیت مالکیت شده است.

وی افزود: سند تک برگی کاداستر 8 میلیون و200هزار هکتار به نام دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی از سازمان جنگلها مراتع وآبخیزداری کشور صادر شده است  و 27 کیلومتر کمر بند حفاظتی از نوع بنچ مارک سیمانی  در دست اجرا است.

وی افزود:  همچنین150خانوار تأمین سوخت به وسیله آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی از محل اعتبار ات ملی  نیز برنامه ریزی شده و در حال اجرا  است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید