Iranian Agriculture News Agency

پروژه سیستم آبرسانی تحت فشار روستای غزازان بیارجمند افتتاح شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از افتتاح پروژه سیستم آبرسانی تحت فشار روستای غزازان بیارجمند خبر داد.

پروژه سیستم آبرسانی تحت فشار روستای غزازان بیارجمند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عباسعلی نهاردانی  در حاشیه افتتاح این پروژه آبرسانی اظهار کرد: کل اراضی تحت پوشش بیش از 60 هکتار بوده و نوع سیستم آبیاری نیز کم فشار است.

وی با بیان اینکه این پروژه آبرسانی در یک باغ پسته اجرا شده است خاطرنشان کرد: منبع آبی ان یک حلقه چاه عمیق با دبی 24 لیتر بر ثانیه است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: میزان هزینه اجرا شده برای این طرح 6 میلیارد و 602 میلیون ریال بوده که  پنج میلیارد و 437 میلیون ریال از محل اعتبار دولتی و یک میلیارد و 165 میلیون ریال آورده متقاضی بوده است.

نهاردانی  با بیان اینکه اعتبار برای اجرای این پروژه از بند تبصره 4 قانون بودجه 1399 تأمین شده است به برخی از اهداف این پروژه آبرسانی اشاره کرد و گفت: افزایش راندمان آبیاری و توزیع بکنواخت آب در سطح اراضی و در نتیجه استفاده صحیح و بهینه از آب در اراضی برخی از اهداف پروژه است.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت و کمیت محصولات و در نتیجه افزایش میزان تولید به ازای مقدار آب مصرفی در واحد سطح، کاهش چشمگیر مصرف سم و کود در واحد سطح، کاهش قابل توجه رشد علف‌های هزر و آفت ها، کاهش هزینه‌های کارگری و جلوگیری از فرسایش خاک از دیگر اهداف پروژه آبرسانی است.

مراسم افتتاحیه وبهره برداری پروژه سیستم آبرسانی تحت فشار روستای غزازان بیارجمند با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید