Iranian Agriculture News Agency

12طرح منابع طبیعی وآبخیزداری در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار 147میلیارد ریال کلنگ زنی وافتتاح می‌شود.

12طرح منابع طبیعی وآبخیزداری در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: وسعت تحت پوشش طرح‌های آماده افتتاح منابع طبیعی بیش از 11هزار 900 هکتار است و با افتتاح این طرح‌ها برای 930نفر جویای کار فرصت شغلی ایجاد شده است. 

وی خاطرنشان کرد: چهارطرح آبخیزداری درشهرستان‌های مهدیشهر ، شاهرود، دامغان ومیامی بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: همچنین طرح‌های آبخیزداری درشهرستان‌های مهدیشهر، میامی،شاهرود و دامغان دهه فجر امسال توسط مدیران ارشد کلنگ‌زنی می‌شود.

به گفته وی، کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیرپوشش و حفظ، احیا و بازسازی معادن تخریب شده از اهداف مهم اجرای این طرح‌ها است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ منابع پایه و آب بسیار مهم هستند ادامه داد: اجرای طرح‌ها فوق برای کنترل سیل و رسوب در مناطق روستایی و حوضه های آبخیز از سال ۹۹ آغاز شده و امسال در دهه فجر به بهره برداری می‌‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید