Iranian Agriculture News Agency

حفاظت ازعرصه‌های ملی جزء مهمترین وظایف حاکمیتی منابع طبیعی است

معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی استان سمنان گفت: حفاظت ازعرصه‌های ملی جزء مهمترین وظایف حاکمیتی منابع طبیعی است.

حفاظت ازعرصه‌های ملی جزء مهمترین وظایف حاکمیتی منابع طبیعی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی استان سمنان  اظهار کرد: دوره آموزشی نحوه رسیدگی به پرونده های شعبه ویژه منابع طبیعی و آشنایی با قوانین و مقررات حفاظت از جنگلها ومراتع با همکاری دادگستری سمنان برگزار شد.

وی عنوان کرد: این دوره آموزشی با حضور کارشناسان حقوقی ورؤسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای استان و تعدادی ازکارشناسان ستادی ، ممیزی ، حد نگاری واستعداد یابی با تدریس محمد علی سفیدیان دادیار دادسرای عمومی و انقلاب سمنان در سالن جلسات شهید نقاشیان اداره کل با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی استان سمنان در این دوره آموزشی گفت: مباحث مربوط به حوزه اراضی بیشتر حقوقی و مالکیتی است بنابراین ارتقای سطح دانش علمی وفنی کارشناسان حقوقی در این حوزه یک ضرورت است تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

عبدوس افزود: دعاوی مربوط به اراضی ملی وعرصه های منابع طبیعی و دعاوی زمین از اموری است که در سال های اخیر بواسطه بالا رفتن ارزش زمین مورد توجه قرار گرفته است وافزایش دانش علمی وفنی کارشناسان دراین بخش بسیار حائز اهمیت است. 

وی گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی جزء مهمترین وظایف حاکمیتی در سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و ادارات منابع طبیعی استانها هاست.

معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به سیاست دولت‌های مختلف از زمان تصویب قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع تاکنون گفت: حفاظت فیزیکی ازعرصه‌های ملی، اخذ اسناد اراضی ملی، اقدامات حقوقی و برخورد با عوامل تخریب وتصرف از مهمترین اقدامات مستقیم و غیر مستقیم ما در حفاظت از عرصه‌های ملی است.

عبدوس تصریح کرد: با توجه به ضرورت آشنایی کارشناسان حقوقی با آخرین قوانین و مقررات و همچنین افزایش اثربخشی و کارایی آنان در نظارت و اجرای پرونده‌های حقوقی، این اداره کل میزبان برگزاری دومین دوره کارگاه آموزش حقوقی کاربردی برای کارشناسان اداره کل و شهرستانهای تابعه در سالجاری است.

به گفته وی به منظور فراگیری مهارت های لازم ضابطان و آمادگی ماموران منابع طبیعی، کارشناسان حقوقی برای ایفای نقش و وظایف قانونی، کلاس آموزشی برای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها ،کارشناسان حقوقی وبخش زمین از برنامه های پیش بینی شده ما در سالجاری است.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت، محافظان و کارشناسان اداره حقوقی با حضور در این دوره آموزشی با وظایف و اختیارات ضابطان در حفظ و حراست از منابع ملی آشنا شده و مسائل مربوط به نحوه تنظیم پرونده تخلف کیفری، تکمیل پرسشنامه ها و نحوه ارتباط با متصرفان و تخریب کنندگان اراضی ملی و روش‌های پیگیری پرونده در مراجع قضایی وشعبه ویژه رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی را فرا گرفتند.

وی افزود: این گونه کارگاه ها در طول سال جاری در جهت افزایش اطلاعات عمومی کارشناسان حقوقی وروسای ادارات منابع طبیعی شهرستانها و روسای ستادی استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید