Iranian Agriculture News Agency

اعطای تسهیلات برای خرید اداوت کشاورزی به بهره‌برداران استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اعطای تسهیلات برای خرید اداوت کشاورزی به بهره‌برداران این استان خبر داد.

اعطای تسهیلات برای خرید اداوت کشاورزی به بهره‌برداران استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، لطف‌الله رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال از خط ۹ مکانیزاسیون در سه مرحله (مرحله اول ۴۰۰ میلیارد ریال)، مرحله دوم و سوم هر کدام (۸۰ میلیارد ریال) در قالب تسهیلات خط ۹ مکانیزاسیون استان سمنان اعطا شد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با هدف تقویت دستگاه‌ها و ادوات مکانیزاسیون بخش کشاورزی به استان سمنان تخصیص یافت افزود: تا کنون بالغ بر ۹۵ درصد از تسهیلات مذکور برای خرید ادوات بهره‌برداران بخش‌های مختلف پرداخت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: با اعطای این تسهیلات 160 دستگاه انواع تراکتور باغی، سبک، متوسط ، سنگین و کمباین غلات از سوی بهره‌برداران خریداری شد.

رضایی گفت: با اضافه شدن تراکتورها، کمباین و ادوات خریدار شده به ناوگان مکانیزاسیون بخش کشاورزی ۰/۸ ضریب مکانیزاسیون استان اضافه شده و به ۲/۹۴ می‌رسد که با رسیدن به این رقم ضریب مکانیزاسیون استان سمنان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با بانک کشاورزی کشور و مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال مازاد بر سهمیه انجام شده که به استان تخصیص و پرداخت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید