Iranian Agriculture News Agency

توسعه شهرکهای کشاورزی در دستور کار بخش کشاورزی استان زنجان

روز هشت تیر و با حضور مدیران ذی مدخل در جلسه ستاد گلخانه های استان زنجان در خصوص توسعه شهرکهای کشاورزی در استان بحث و گفتگو شد.

توسعه شهرکهای کشاورزی در دستور کار بخش کشاورزی استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، این جلسه که با حضور مهندس تاراسی رییس محترم سازمان جهادکشاورزی استان و جناب آقای دکتر غریب کارشناس معین استان در شرکت شهرکهای کشاورزی و معاونین و مدیران مرتبط با شهرکهای کشاورزی تشکیل گردید بر توجه ویژه برای توسعه گلخانه های شهرستان طارم، پیگیری جذب و تخصیص تسهیلات بانکی برای ایجاد زیر ساختها و توسعه شهرکهای کشارزی تاکید شد.

همچنین در مورد کاهش گردش کار در صدور مجوز تاسیس شرکتهای کشاورزی پیشنهادات لازم و عملی ارایه گشت.

غریب از هدایت و سمت و سو گرفتن سیاستهای بخش کشاورزی در راستای ایجاد شهرکهای کشاورزی خبر داد وی افزود: با مد نظر قرار دادن اینکه حرایم قانونی برای یک پروژه، گاها تا ۷۰ هکتار از اراضی را از حیز انتفاع صددرصدی خارج میکند، در خصوص ارزش این اراضی که می توانند در بخش کشاورزی نقش خوبی ایفا کنند، پرداخت و میزان اعتبار تخصیصی و هزینه شده در خصوص تامین گاز، آب، برق و تسطیح اراضی جهت احداث شهرکهای کشاورزی در یکسال گذشته را بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعلام نمود.

وی خرید آب کشاورزی را مقرون به صرفه تر از طی مراحل تخصیص آب و... دانست. چرا که با احتساب هزینه های تخصیص آب و انتقال آن، خرید آب کشاورزی برای شهرکهای کشاورزی، هزینه کمتری خواهد داشت.

وی اضافه نمود: برای شهرکهای دامداری منابع خوبی در استان وجود داشته و توجه جدی به این موضوع باعث خواهد شد تا مشکل دامدارانی که به علت سرعت گرفتن روند تغییر روستا به شهر در تقسیمات کشوری مجبور به خارج نمودن واحد دامداری خود هستند، تسهیل گردد.

غریب در خصوص نظارتهای لازم بر احداث شهرکهای کشاورزی گفت: کل نظارتها استانی بوده و نظارت بر احداث سازه و... بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظارت بر زیر ساختها بر عهده مدیریتهای آب و خاک می باشد.

وی در پایان بر شناسایی و مکانیابی نقاطی که دارای آب مطمئنه برای احداث شهرک کشاورزی هستند تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید