Iranian Agriculture News Agency

رشد ۲۱ درصدی جوجه ریزی واحد های تولید مرغ گوشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱میلیون ۵۳5هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

رشد ۲۱ درصدی جوجه ریزی واحد های تولید مرغ گوشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان؛ جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱میلیون ۵۳5هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۱ میلیون جوجه ریزی به میزان ۳۵ هزار تن تولید گوشت مرغ در استان انجام شد، اظهار کرد: در تولید گوشت بوقلمون و سفید هم در کل بیش از ۴۷ هزار تن بوده است.

تاراسی با اشاره به اینکه طی ماههای فروردین و اردیبهشت سالجاری جوجه ریزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸درصد افزایش دارد، گفت: میزان جوجه ریزی یکروزه ۱۵۳۵۸۱۰ قطعه بود.

تاراسی با بیان اینکه کمبودی در خصوص نهاده‌های دامی طیور در استان نداریم، تاکید کرد: نهاده‌های دامی طیور به اندازه ۴۵ روز خوراک طیور در اختیار مرغداری‌ها قرار می‌گیرد، ابراز داشت: این نهاده‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ روز طول می‌کشد تا به دست شان برسد.

وی نیاز ماهانه مرغداری‌های استان زنجان به کنجاله سویا را ۶ تا هشت هزار تن اعلام کرد و گفت: نیاز به ذرت بیش از دو برابر کنجاله سویا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از فروردین ماه شاهد افزایش جوجه ریزی در استان هستیم و نهاده‌های دامی هم به موقع به دست مرغداران می‌رسد، افزود: امیدواریم دیگر شاهد جوجه ریزی در استان نباشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید