Iranian Agriculture News Agency

ایجاد 2510 اشتغال با توسعه و ایجاد واحدهای فرآوری در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی که باعث کاهش ضایعات و افزایش ماندگاری محصولات و در نتیجه افزایش امنیت غذایی جامعه می‌شود به میزان بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن افزایش یافته است.

ایجاد 2510 اشتغال با توسعه و ایجاد واحدهای فرآوری در  استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی زنجان افزایش یافته است، بیان کرد: توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی که باعث کاهش ضایعات و افزایش ماندگاری محصولات و در نتیجه افزایش امنیت غذایی جامعه می‌شود به میزان بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن افزایش یافته است.

 تاراسی اظهار کرد: فرآوری و گسترش صنایع تبدیلی فرصتی برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سال‌های اخیر جهاد کشاورزی حول محور تولید ملی و تقویت اقتصاد ملی با نظر داشت اهمیت امنیت غذایی و ارتباط آن با امنیت ملی و استقلال و اقتدار کشور بوده است، اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی موجبات افزایش توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی استان زنجان شده، فراهم می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه از دیگر اقدامات شاخص در راستای توسعه بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان تا پایان سال ۱۳۹۹ می‌توان به صدور پروانه بهره‌برداری برای طر‌ح‌های جدید یا طرح‌های توسعه واحدهای تولیدی قبلی اشاره کرد، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها با سرمایه‌ای بالغ بر ۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۵۱۰ نفر انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی به میزان بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن افزایش یافته است، گفت: این اقدام منجر به کاهش ضایعات ماده خام کشاورزی بیش از ۱۲۸ هزار تن شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید