Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

گام‌ بلند جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی استان برداشت نشده و در خصوص محدوده های کشت نیز به همین منوال است به این معنی که سطح اراضی زراعی را گسترش ندادیم و فقط به سمت عملیات بهره‌ورانه رفته ایم.

گام‌ بلند جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در بخش کشاورزی در این استان بیشترین حجم عملیات، انجام اقدامات در جهت ارتقای بهره وری است، تصریح کرد:  از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی استان برداشت نشده و در خصوص محدوده های کشت نیز به همین منوال است به این معنی که سطح اراضی زراعی را گسترش ندادیم و فقط به سمت عملیات بهره‌ورانه رفته ایم.

جواد تاراسی، با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان اختصاص یافت، افزود: با تکمیل و بهره برداری از طرح های در دست اجرا، وسعت زمین‌های کشاورزی مجهز به این سامانه ها، به حدود ۶۰ هزار هکتار رسید.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز ۲۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال ۹۳ به زنجان بود که سال گذشته این مهم با تکمیل طرح های در دست اجرا، به صورت صد درصد محقق شد.

تاراسی با بیان اینکه تجهیز نزدیک به نیمی از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: از حدود ۱۸۰ هزار هکتار زمین های آبی استان اعم از زراعی و باغی، ۱۲۰ هزار هکتار مستعد تجهیز سامانه های نوین آبیاری هستند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، این استان در زمینه اجرای طرح های مربوط به سامانه های نوین آبیاری از استان های پیشرو کشور محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید