Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

تمهیدات مورد نیاز برای مبارزه با آفت ملخ در شهرستان‌های طارم و زنجان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پایش اراضی و مزارع گندم این استان برای مقابله با آفت سن خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی ها بیش از ۱۰۰هزار از مزارع برای مقابله با این آفت در استان سم‌پاشی می‌شود.

تمهیدات مورد نیاز برای مبارزه با آفت ملخ در شهرستان‌های طارم و زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پایش اراضی و مزارع گندم این استان برای مقابله با آفت سن خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی ها بیش از ۱۰۰هزار از مزارع برای مقابله با این آفت در استان سم‌پاشی می‌شود.

تاراسی افزود: ملخ‌ها از جمله خطرناک‌ترین آفات محصولات کشاورزی هستند که به علت تنوع گونه‌ای و تغذیه‌ای می‌توانند به فرآورده‌های زراعی، باغی مراتع و جنگل‌ها خسارت وارد کنند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که کانون ملخ‌ها دور از مزارع و بیشتر در مراتع است کشاورزان تمایلی به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغات ندارند به همین جهت آفات عمومی تلقی می‌شوند.

تاراسی با بیان اینکه کانون‌یابی‌های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است، افزود: هم اکنون اکیپ‌ها در عرصه ها و مراتع مشغول فعالیت هستند و کانون‌ها را شناسایی می‌کنند.

وی گفت: در سال زراعی گذشته به دلیل تامین اعتبار به موقع و اقدامات انجام شده، مبارزه با آفت‌های محصولات کشاورزی در این استان، موفقیت آمیز بوده و امسال نیز با تدابیر صورت گرفته، همین روند ادامه دار است.

تاراسی افزود: سال گذشته مبارزه با آفت ملخ در حدود ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به ویژه در شهرستان طارم انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید