Iranian Agriculture News Agency

کشمش محصول برتر صادراتی استان زنجان است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان تصریح کرد: 4350 تن کشمش تیزابی به ارزش ۴۶۲۰میلیون دلار در ۱۰ماهه سالجاری از استان به مقصد کشورهای هدف صادراتی از جمله: عراق-آذربایجان-روسیه-ترکیه و آلمان صادر گردیده است.

کشمش محصول برتر صادراتی استان زنجان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، عبداله جعفری مدیر توسعه بازرگانی سازمان تصریح کرد: 4350 تن کشمش تیزابی به ارزش ۴۶۲۰میلیون دلار در ۱۰ماهه سالجاری از استان به مقصد کشورهای هدف صادراتی از جمله: عراق-آذربایجان-روسیه-ترکیه و آلمان صادر گردیده است.

جعفری ضمن بیان این مطلب گفت: دراستان زنجان تعداد۱۱واحد کارخانه تولید، تصفیه و بسته بندی کشمش تیزآبی وجود دارد که ۵ واحد از این صنایع علاوه بر فرآوری و بسته بندی در حوزه صادرات نیز به فعالیت مشغول هستند.

جعفری ضمن بیان اینکه: انگور یکی از مهم ترین محصولات باغی استان زنجان می باشد که در شهرستانهای ابهر و خرمدره دارای بیشترین سطح زیر کشت است.افزود: بطوری که در بین سه محصول استراتژیک باغی در استان ، انگور با ۱۶۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت و پیش بینی تولید ۲۱۲ هزار تن در جایگاه نخست قرار گرفته است.

وی گفت: مهم ترین رقم مورد استفاده در تاکستان های استان و بویژه شهرستان ابهر و خرمدره کشمشی بی دانه سفید و قرمز می باشد که بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت تاکستان های استان را تشکیل می دهد . مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی بیان داشت: از این مقدار سطح زیر کشت حدود ۷۰ درصد را کشمشی بی دانه سفید و ۳۰ درصد را بی دانه قرمز تشکیل می دهد.

جعفری خاطر نشان کرد: رقم کشمشی بی دانه همانطور که از اسمش پیداست فاقد بذر است که یکی از مهم ترین صفات کیفی در این محصول می باشد و در مرتبه بعدی میزان بالای قند این رقم در مقایسه با سایر ارقام است که از ویژگی های متمایز آن بشمار می آید . بهترین زمان برداشت انگور برای تازه خوری و تهیه کشمش در شهرستان های ابهر و خرمدره، از نیمه دوم شهریور ماه شروع می شود . انگور تولید شده در سطح استان موارد مصرف متعددی دارد که می توان به تازه خوری ، تهیه کشمش ، تهیه آب انگور و سرکه اشاره نمود

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید