Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: امسال ۱۱ نفر از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی کشور از استان زنجان هستند و از این حیث این استان رتبه دوم را از آن خود کرده است.

تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: امسال ۱۱ نفر از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی کشور از استان زنجان هستند و از این حیث این استان رتبه دوم را از آن خود کرده است.

این مقام مسئول افزود: پارسال نیز در بین برگزیدگان کشوری بخش کشاورزی، ۱۰ نفر از استان زنجان حضور داشتند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ادامه داد: این آمار در تاریخ کشاورزی استان زنجان بی نظیر است و ما اگر بتوانیم حدود ۴۰  درصد از کشاورزان عادی را به مسیر کشاورزان پیشرو هدایت کنیم، ۲ برابر شدن میزان تولید محصول کشاورزی با همین میزان آب و سطح کشت، در این استان دست یافتنی است.

تاراسی گفت: در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی، از مهدی بابایی در رشته پرورش بوقلمون، سعید همرنگ در رشته صادرات محصولات کشاورزی، مجید محمدی در زمینه نگهداری و بهره برداری از طرح انتقال آب، نازنین تفرشی حسینی در زمینه مدیریت بهینه منابع آبی، نادر میرابوالفتحی در زمینه بهره بردای  از سیستم آبیاری سنتر بیوت، مهدی گنج خانلو در رشته پرواربندی، اصغر کریمی در زمینه خدمات مکانیزاسیون، عبدالله اکبری در زمینه مرتع داری، الناز شادمهر در حوزه ترویج، مریم زاهد در زمینه ایجاد زنجیره یکپارچه تولید و عرضه گوشت مرغ و منصور تنوره در حوزه مددکار ترویج به عنوان برگزیدگان ملی از استان زنجان تجلیل شدند.

او گفت: استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور و با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه‌های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

بخش کشاورزی در استان زنجان بیش از ۹۰ هزار بهره‌بردار دارد که به تولید انواع محصولات زارعی و باغی اشتغال دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید