Iranian Agriculture News Agency

۱۸۰ هکتاراز اراضی شهرستان طارم زیر کشت کرفس می رود

مجتبی اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، با بیان اینکه کاشت کرفس در طارم آغاز شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان این مطلب که تعداد ۱۴۰ نفر بهره‌بردار طارمی در زراعت این محصول با ارزش فعالیت دارند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان کشت مقدار ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول کرفس برداشت و روانه بازار مصرف شود.

۱۸۰ هکتاراز اراضی شهرستان طارم زیر کشت کرفس می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان،  مجتبی اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، با بیان اینکه کاشت کرفس در طارم آغاز شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان این مطلب که تعداد ۱۴۰ نفر بهره‌بردار طارمی در زراعت این محصول با ارزش فعالیت دارند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان کشت مقدار ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول کرفس برداشت و روانه بازار مصرف شود.

اسکندری با اشاره به زمان برداشت این محصول، بیان کرد: زمان برداشت محصول کرفس در این شهرستان طی نیمه اول فروردین تا اوایل اردیبهشت‌ماه است و محصول تولیدی علاوه بر نیاز استان به سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات این مدیریت در خصوص زراعت کرفس، اجرای برنامه‌های آموزشی، بازدیدها و ارائه توصیه‌های فنی، تامین نهاده‌های مورد نیاز بوده است، اضافه کرد: از ارقام مورد کشت کرفس در طارم می‌توان به رقم کالیفرنیایی و فریموس اشاره کرد.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز، تامین آب مورد نیاز به طور مستقیم از رودخانه قزل‌اوزن کرفس طارم از مرغوب‌ترین محصولات کشور است.

کرفس به ‌عنوان سلطان سبزی‌ها معروف بوده و دارای خواص دارویی زیادی است که از آن جمله درمان بیماری‌های کلیوی، کم‌خونی، فشارخون بالا، آسم و غیره را می‌توان نام برد.

شهرستان طارم از نظر وضعیت آب و هوایی دارای شرایط خاص است، بافت مکانی منطقه از حالت دره‌ای برخوردار بوده و با ارتفاع متوسط ۴۰۰ متر از سطح دریا، منطقه به‌طور نسبی به‌صورت دشت بوده، لذا از نظر آب و هوایی تابستان گرم و زمستان معتدل دارد.

بیش از ۹۰ درصد مردم طارم در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند و کشاورزی پایه اصلی اقتصاد طارم را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید