Iranian Agriculture News Agency

آغاز کاشت سیر در مزارع شهرستان طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: عملیات کاشت سیر در شهرستان طارم آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی 1400-1399 حدود 1400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد.

آغاز کاشت سیر در مزارع شهرستان طارم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، اسکندری گفت: محصول سیر از جمله محصولات اصلی این شهرستان است و تعداد 1100 نفر از بهره برداران  به کشت و کار آن مشغول هستند.

او گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح حدود 56000 تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی تصریح کرد: برداشت محصول سیر این شهرستان هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ادامه می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم بیان کرد: سیر تولیدی این شهرستان از نوع سیر صورتی و با توجه به کیفیت بالایی که دارد علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط  کشور و همچنین در صورت امکان صادرات به کشورهایی همچون روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات سیرکاران این شهرستان نوسان قیمت بازار و نبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی است که موجب خروج ارزش افزوده این محصول از منطقه می‌شود.                                                             

او تصریح کرد: از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در خصوص کشت سیر برگزاری برنامه‌های آموزشی، تامین نهاده‌ها، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و تنظیم بازار از طریق اطلاع‌رسانی و پیگیری ساماندهی صادرکنندگان محلی در قالب تشکیل شرکت‌های بازرگانی محصولات کشاورزی است.     

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید