Iranian Agriculture News Agency

۴۵ درصد از نیاز کشاورزان زنجانی به بذرهای اصلاح شده در استان تولید می‌شود

رئیس سازمان با بیان اینکه ۴۵ درصد از نیاز بذرهای اصلاح شده در زنجان تولید می شود، اظهار کرد: بذرهای تولید شده در استان شامل هشت رود، باران، هما، اوحدی و آذردو بوده و این استان جزو قطب های کشور در زمینه تولید بذر است.

۴۵ درصد از نیاز کشاورزان زنجانی به بذرهای اصلاح شده در استان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از آغاز کشت گندم در زنجان خبر داد و گفت: امسال وسعت کشت این محصول استراتژیک بیش از ۳۰۷ هزار هکتار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از نیاز بذرهای اصلاح شده در زنجان تولید می‌شود، اظهار کرد: بذرهای تولید شده در استان شامل هشت رود، باران، هما، اوحدی و آذردو بوده و این استان جزو قطب‌های کشور در زمینه تولید بذر است.

تاراسی با بیان اینکه استفاده از بذرهای اصلاح شده علاوه بر مقاومت در برابر تنش های محیطی، بهره وری تولید را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش می دهد، گفت: سالیانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده تولید و تحویل کشاورزان استان می شود.

تاراسی تاکید کرد: میزان بذر مورد نیاز در مزارع آبی و دیم زنجان بیش از ۴۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه در زنجان ۱۱ مرکز تهیه و تولید بذر اصلاح شده وجود دارد، ابراز داشت: در طول سال با بالاترین معیارهای علمی بذرها تهیه شده و در فصل کشت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امیدواریم امسال با بارش های خوب پاییزی شاهد تولید گندم با کیفیت در استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید