Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی با کشت کینوا در شهرستان سلطانیه

پیمان حائری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: دانه کینوا مشهور به "خاویار سبز" یک شبه غله با ارزش غذایی بالاست که بسیار کم حجم و خوش هضم است و منبعی غنی از پروتئین، آهن، منیزیم، فیبر، فسفر و ویتامین b2 را فراهم می‌آورد و برای کسانیکه به هر دلیل مایل به استفاده از نان و برنج نیستند می تواند یک ماده جایگزین محسوب شود .

کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی با کشت کینوا در شهرستان سلطانیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، گیاه کینوا برای اولین بار در سال زراعی جاری در روستای ویر شهرستان سلطانیه کشت شد.

پیمان حائری مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه اعلام کرد: تغییر الگوی کشت در راستای حفظ منابع آبی کشور از جمله سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی است که به شکل فراگیر در دستور کار قرار دارد و کشت گیاه کینوا می تواند انتخاب مناسبی برای تغییر الگوی کشت در شهرستان باشد.

حائری بیان کرد: تغییر آب و هوای ایران به سمت گرم و خشک و شور شدن تدریجی خاک‌های زراعی کشور از یک سو و تحمل بالای گیاه کینوا در مقابل خشکی و شوری از سوی دیگر، بیانگر منطقی برای استفاده از کینوا به عنوان یک گیاه مناسب برای رسیدن به کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی است.

وی ابراز کرد: دانه کینوا مشهور به "خاویار سبز" یک شبه غله با ارزش غذایی بالاست که بسیار کم حجم و خوش هضم است و منبعی غنی از پروتئین، آهن، منیزیم، فیبر، فسفر و ویتامین b2 را فراهم می‌آورد و برای کسانیکه به هر دلیل مایل به استفاده از نان و برنج نیستند می تواند یک ماده جایگزین محسوب شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید