Iranian Agriculture News Agency

۴۵ هزار تن محصول زیتون از اراضی کشاورزی زنجان برداشت شد

جواد تاراسی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان در حوزه زیتون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار کرد: سالانه ۴۵ هزار تن زیتون از اراضی کشاورزی استان برداشت می‌شود و این بدان معنی است که استان زنجان در حدود ۵۹ درصد از تولید زیتون کشور را به خود اختصاص داده است.

۴۵ هزار تن محصول زیتون از اراضی کشاورزی زنجان برداشت شد

به گزارش خبرنگارا ایانا در استان زنجان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان در حوزه زیتون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار کرد: سالانه ۴۵ هزار تن زیتون از اراضی کشاورزی استان برداشت می‌شود و این بدان معنی است که استان زنجان در حدود ۵۹ درصد از تولید زیتون کشور را به خوداختصاص داده است.

جواد تاراسی اعلام داشت : مساحت اراضی کشاورزی استان زنجان ۸۸۳ هزار هکتار معادل ۴.۷۷ درصد از اراضی کشاورزی کشور است و۱۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان زنجان برای استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری مستعد است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان، سوق به سمت استفاده از کشاورزی صنعتی و رونق این صنعت در استان است، تصریح کرد: بحث تخصیص آب از گذشته تا به امروز یکی از موضوعات جدی در استان بوده و در حال حاضر با وجود اینکه سهم استان زنجان از سفیدرود ۳۱ درصد است اما سهمی که به عنوان سهم بهره‌برداری از آن به استان تخصیص یافته، ۱۵ درصد است.

تاراسی با یادآوری اینکه میزان اختصاص آب به اراضی کشاورزی زنجان در حوزه سفیدرود مناسب نیست، ادامه داد: امروز میزان برداشت از منابع آبی توسط استان گیلان برخلاف محدودیت‌ها ۴۴ درصد است و این در حالی است که فقط ۶.۹ درصد استان گیلان در حوضه آبریز سفیدرود واقع شده و با تمام این وجود شاهد افزایش طرح‌های کشاورزی این استان نسبت به زنجان هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه زنجان در حوزه زیتون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار کرد: سالانه ۴۵ هزار تن زیتون از اراضی کشاورزی استان برداشت می‌شود و این بدان معنی است که استان زنجان در حدود ۵۹ درصد از تولید زیتون کشور را به خوداختصاص داده است.

تاراسی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه سالانه ۵۰۰۰ تن روغن زیتون در استان تولید می‌شود، انتظار می‌رود در بحث توسعه فرآوری این محصول اقدامات جدی صورت گیرد. علاوه بر این، طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار نیز در اولویت همه برنامه‌ها بوده، هر چند این طرح از سال ۸۸ تا به امروز تعیین تکلیف نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید