Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۳۱۷۲ زنبورستان در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان ۳ هزار و ۱۷۲ زنبورستان فعالیت می‌کند، گفت: این زنبورستان‌ها یک هزار و ۲۷۱ تن تولید عسل در سال گذشته داشته است.

فعالیت ۳۱۷۲ زنبورستان در استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان ۳ هزار و ۱۷۲ زنبورستان فعالیت می‌کند، گفت: این زنبورستان‌ها یک هزار و ۲۷۱ تن تولید عسل در سال گذشته داشته است.

جواد تاراسی اظهار کرد: بخش کشاورزی می‌تواند زمینه اشتغال را در جامعه و استان فراهم کند.

وی اضافه کرد: افراد شاغل در مشاغل مرتبط با زنبورداری غیر از خود زنبورداران در استان زنجان یک هزار و ۴۸۷ نفر است.

تاراسی خاطر نشان کرد: ظرفیت بالای تولید عسل و فرآورده‌های آن با توجه به اقلیم و آب و هوای متنوع استان و وجود زیرساخت‌های لازم و وجود کارشناسان سازمانی و بخش خصوصی و افراد علاقه‌مند بسترهای توسغه اشتغال در استان را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه عدم وجود و تخصیص اعتبارات لازم در این بخش برای پشتیبانی مالی در راستای راه‌اندازی و ایجاد واحدهای جدید یا توسعه واحدهای (زنبورستان‌های) موجود از جمله مشکلات فعالیت در این زمینه است، گفت: عدم انسجام و همکاری برخی تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی برای تقویت بازار فروش با ایجاد کارگاه‌های بسته‌بندی و برندسازی با همکاری شرکت‌های تعاونی و سایر تشکل‌های بخش خصوصی از دیگر مشکلات در این حوزه است. که در راستای حل آن ایجاد زنجیره عرضه عسل از اولویت‌های این سازمان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید