Iranian Agriculture News Agency

محیط‌های کشت گلخانه‌ای در استان زنجان توسعه می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۰ واحد گلخانه‌ای با اعتبار 5/8 میلیارد تومان با پرداخت تسهیلات بانکی یارانه دار در استان ایجاد شد و برای سال آینده ۵۰ هکتار توسعه واحدهای گلخانه‌ای در استان جزو برنامه‌ها است.

محیط‌های کشت گلخانه‌ای در استان زنجان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: گلخانه ساختاری است که در آن گرما، رطوبت، نور و میزان دی اکسید کربن قابل کنترل است. درون آن گیاهان را می توان در تمامی سال، به ویژه درخارج از فصل پرورش داد و برای تامین بخشی از نیاز محصولات کشاورزی جامعه، می توان با توسعه این روش به این مهم دست یافت.

جواد تاراسی افزود: طی سال گذشته ۱۰ واحد گلخانه‌ای با اعتبار 8/5 میلیارد تومان با پرداخت تسهیلات بانکی یارانه دار در استان ایجاد شد و برای سال آینده ۵۰ هکتار توسعه واحدهای گلخانه‌ای در استان جزو برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی و تجهیز هر هکتار واحد گلخانه پنج تا ۶ میلیارد تومان هزینه نیاز است، ابراز کرد: سه هزار نفر در استان در زمینه کشت محصولات گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با اظهار اینکه ۱۶۰ واحد گلخانه‌ای دراستان زنجان فعال است، تصریح کرد: به ازای احداث هر هکتارگلخانه ۱۷ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند و می توان به نقش این نوع کشاورزی در توسعه و اشتغال پایدار اشاره داشت.

تاراسی، بیشترین محصول تولید شده در گلخانه‌های استان زنجان را توت فرنگی، خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل، کاهو و گیاهان دارویی و تزیینی اعلام کرد و گفت: برای اولین بار در شهرستان طارم کشت موز پاکستانی در محیط گلخانه ای با موفقیت انجام شده وحسب بررسی های بعمل آمده از توجیه اقتصادی مناسبی هم برخوردار است .

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در استان ۳۴ درصد است، گفت: با اجرای طرح‌های جهش تولید در بخش کشاورزی می توان اشتغال بخش کشاورزی را بیش از پیش افزایش داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید