Iranian Agriculture News Agency

سالانه بیش از ۱۰ هزار تن از آبزیان تولیدی به استان‌های متقاضی عرضه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از تولید سالانه بیش از ۱۷هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزیان سرد آبی ، گرمابی و سایر آبزیان در استان خبر داد و گفت: زنجان رتبه اول تولید ماهی قزل آلا در منطقه شمال غرب کشور را بخود اختصاص داده است.

سالانه بیش از ۱۰ هزار تن از آبزیان تولیدی به استان‌های متقاضی عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر در زنجان بصورت مستقیم مشغول به کار آبزی پروری هستند، اظهار کرد: بیش ازچهار هزار نفر نیز بصورت غیر مستقیم در استان برای فعالیت‌های پیش‌نیاز این فعالیت از قبیل تهیه و تامین خوراک آبزیان، حمل و نقل بچه ماهی و ماهی پرواری، تولید تجهیزات آبزی‌پروری، صنایع عمل‌آوری و بسته‌بندی و ... فعالیت می کنند.

این مقام مسئول گفت: توسعه آبزی پروری با استفاده از منابع آبی کشاورزی و در فصل کشاورزی از اولویتهای توسعه آبزی‌پروری در استان است و حسب مطالعات و بررسی‌های انجام شده‌، هدایت پساب خروجی از مزارع آبزی پروری به اراضی کشاورزی پائین دست موجب صرفه جوئی در مصرف کود های شیمیائی شده و کیفیت و کمیت محصول تولیدی را نیز ارتقا خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مازاد تولید آبزیان استان بیش از ۱۰ هزار تن است، که به استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران ، البرز، گیلان ، مازندران و قم عرضه می‌شود.

تاراسی بیان کرد: استفاده از تجهیزات نوین آبزی پروری به منظور صرفه‌جوئی در استفاده از آب تازه و افزایش تولید این محصول در واحد سطح از برنامه‌ها و اهداف توسعه آبزی پروری در استان هست که خوشبختانه موفقیت‌های خوبی در این زمینه تاکنون حاصل شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید